Sa 63.470 posetilaca i kupaca iz preko 140 zemalja i 2.610 izlagača iz 92 zemlje, FRUIT LOGISTICA je ove godine bila internacionalnija nego ikada i okupila je ključne igrače u industriji.
FRUIT LOGISTICA je vodeći sajam za globalnu trgovinu voćem i pokriva čitav lanac vrednosti industrije voća i povrća, od proizvođača do prodajnog mesta. Pod motom „Sve u jednom“, FRUIT LOGISTICA je ove godine proslavila 30. godišnjicu i pokazala cijeli lanac vrijednosti za svježe voće i povrće od 8. do 10. februara. U 27 hala sve se vrtilo oko aktuelnih trendova i inovacija u globalnoj industriji svežeg voća.
Značajno mesto susreta industrije za ličnu razmenu
Kai Mangelberger, projektni menadžer FRUIT LOGISTICA: „Veoma smo zadovoljni: Broj izlagača i posetilaca se ponovo približava nivou pre korone. U dobrih 40 učesnika u zemlji, izložbeni prostor je bio čak i iznad nivoa pre pandemije, uključujući i špansko učešće. To nam pokazuje da su lični susreti posebno važni u ekonomski izazovnim vremenima, kada se industrija suočava sa visokim cenama energije, problemima u lancu snabdevanja i inflacijom širom sveta. FRUIT LOGISTICA okuplja industriju radi razmjene ideja, ostvarivanja kontakata i saznanja o inovacijama na tržištu.“
Platforma Logistics Hub
Šta je potrebno i moguće u logistici za pravu interakciju u međunarodnoj rashladnoj logistici – odnosno pomorski teret, cestovni teretni transport, zračni teret, pa čak i na željezničkom prijevozu, što je toliko dugo ignorirano? Važan dio industrijskog sastanka je stoga i profesionalna razmjena upravo o ovim temama. U okviru Logističkog čvorišta, FRUIT LOGISTICA nudi odgovarajuću platformu i fazu za predstavljanje i pregovaranje o novim razvojima, izazovima i novim tehnikama za optimizaciju u globalnom poslovanju logistike sveže hrane u vidu ključnih beleški, predavanja i panel diskusija.
Prvi dan logističkog čvorišta fokusirao se na niz logističkih izazova za međunarodno poslovanje sa svežim voćem i povrćem, uključujući inflaciju, ograničenja kapaciteta, zagušene luke, veće kamatne stope, ekonomsko usporavanje i rastuće geopolitičke tenzije.
Između ostalih, Ingird Vanstreels (Savjetnik za razvoj poslovanja u luci Antwerpen-Bruges), Ole Schack-Petersen (predsjednik i generalni direktor Broom Group) i Frederik Wexel (komercijalni direktor MSC Njemačka) razgovarali su o temi „Kako pronaći izlaz iz globalne krize?“ U ovoj panel diskusiji, predstavnici industrije iz poslovanja sa svežim proizvodima i međunarodnog transporta bavili su se glavnim izazovima sa kojima se suočavaju špediteri svežih proizvoda i pokušali da pronađu rešenja za prevazilaženje pritisaka troškova i kapaciteta u svojim lancima snabdevanja.
Drugi dan logističkog čvorišta fokusirao se na hitnu potrebu za poboljšanom ekološkom i društvenom održivošću u logistici kvarljive robe. Razmatran je niz različitih prioriteta za industriju, uključujući smanjenje emisije ugljenika, izbegavanje nepotrebnog bacanja hrane i napore da se radnici i zajednice tretiraju etički.
Ono što se radi sa ekološkog i etičkog stanovišta kako bi se logističke mreže za sveže proizvode održale na zdravom nivou bio je fokus uvodnog govora „Zelena logistika, dobra logistika“ Majkla Masa, potpredsednika za održiva rešenja za more u Kuehne + Nagel. Razmatrao je kako da distribuciju svežih proizvoda učini otpornijom i održivijom kako bi se obezbedila zelenija i profitabilnija budućnost za kompanije i celu mrežu.
Alternativni načini
transporta Još jedno predavanje na ovaj drugi dan bavilo se temom „Alternativni put do tržišta“. Predsjedavajući Fred Lessing (direktor intermodalnih rješenja u FreshRailu) objasnio je da interkontinentalnim transportom svježih proizvoda i dalje dominiraju (i vjerovatno u decenijama koje dolaze) kontejnerima i konvencionalnim rashladnim transportom. Isto važi i za drumski saobraćaj kada je u pitanju isporuka od A do B preko kontinenata. Ali mogućnosti prelaska na druge vidove transporta, kao što je železnica, mogle bi da pruže bolji put do veće profitabilnosti u lancu snabdevanja. Šta železnički saobraćaj može da učini da smanji zagušenje u lancu snabdevanja i poboljša održivost? Lessing je ocijenio ovu novu priliku i predstavio kako i gdje se može postići nova konkurentska prednost.
Pozitivna ukupna ocjena Učesnici ovogodišnjeg FRUIT LOGISTICA bili su
više nego zadovoljni. Ovo je rezultat preliminarnih rezultata istraživanja izlagača i trgovinskih posetilaca: Više od 40 odsto anketiranih izlagača već je prijavilo poslovne dogovore tokom događaja. 9 od 10 ispitanika takođe očekuje veoma dobro do zadovoljavajućeg pratećeg poslovanja. Trgovinski posetioci su takođe primetili visok stepen poslovne aktivnosti: više od 80 odsto je uspelo da ostvari nove poslovne kontakte, a oko jedan od tri je već zaključio poslovne transakcije tokom sajma.
Izvor:https://www.verkehr.co.at/