Tri uvodna glasa predstavnika poslovne zajednice – Sara Udavri (IKEA Supply AG), Titus Bütler (Swiss Post) i Rainer Deutschmann (Federacija zadruga Migrosa) – jasno su pokazala predanost poslovne zajednice da svoju logistiku učini održivom. Jedna poluga za to je prelazak saobraćaja na multimodalne logističke lance, u kojima energetski i prostorno efikasni načini transporta kao što su brodarstvo i železnica takođe treba da igraju glavnu ulogu.
Digitalizacija donosi otporne lance snabdevanja
U dinamičnom svetu sa tradicionalno nefleksibilnim partnerima i ograničenim infrastrukturnim kapacitetima, to je teško i povlači značajne rizike u snabdevanju. Međutim, na osnovu rezultata istraživanja, koje je predstavio Matthias Prandtstetter (AIT Austrijski tehnološki institut), za pružanje i upotrebu podataka i veštačke inteligencije, pojavljuju se rešenja koja mogu da organizuju sve dinamičnije i otpornije transportne lance.
Strukture za razmjenu podataka potrebne za to već su aktivne u području CT-a koristeći primjer DX I čvorišta koje je predstavio Christoph Büchner (DX International) uz državnu podršku Njemačke ili su u procesu stvaranja zbog nove pravne osnove u Švicarskoj, koju je predstavila Monika Zosso (Savezni ured za promet FOT). Dr. Peter Füglistaler (Savezni ured za transport FOT) iznio je kako Švicarska namjerava integrirati željeznički teretni transportni sistem u multimodalnu logistiku i prenijeti ga u digitalni svijet sutrašnjice.
U Evropi, uprkos EEC Direktivi 91/440, dolazi do negativnog razvoja: opadajuća modalna podela i visoke subvencije za državne železnice, malo orijentacije kupaca i inovacija, jer na mnogim mestima u Evropi konkurenti u železničkom teretnom saobraćaju i dalje igraju podređenu ulogu. Temeljni redizajn željezničkog sistema je stoga neizbježan kako bi se pronašao izlaz iz zamke za subvencije. Istovremeno, sistem mora biti dizajniran da bude otporan na budućnost i optimizovan za rizike primenom automatizacije i digitalizacije koristeći DAC kao prvi korak bez alternative.
Međutim, nakon toga mora uslijediti dalji razvoj sistema, posebno u prevozu vagona, kako bi se operativni i finansijski smanjio rizik od neispunjenja obaveza za kupce i vlasnike državnih željeznica i promovisala orijentacija i inovacije kupaca. Jedno od mogućih rešenja je da se sistem podeli na mrežnog provajdera za više igrača sa sistemskim integratorom i neutralnim provajderom poslednje milje izvan transportnog tržišta.
Dodatne informacije o ovom događaju mogu se naći na: https://cargorail.ch/forum-gueterverkehr/