Da bi smanjio upotrebu prirodnih resursa i uticaj svojih kamiona na životnu sredinu, Renault Trucks preduzima korake za tranziciju svojih industrijskih operacija na cirkularno-ekonomski pristup pokretanjem svoje fabrike polovnih dijelova u Burg-en-Breseu i njene fabrike u Limogesu, u Francuskoj.
U proteklih pet godina Renault Trucks je investirao u cirkularnu ekonomiju, primjenjujući trostruki pristup koji se sastoji u regeneraciji, reprogramiranju i recikliranju polovnih kamiona.
Da bi se produžio vijek trajanja vozila renault kamioni prodaju, polovni kamioni se remanufakturisu u skladu sa strogim industrijskim procesima u Fabrici polovnih kamiona; vozila se ažuriraju najsavremenijim tehnologijama u rekondicionom centru u Lionu, a tu su i korišćeni modeli specijalnih serija za prodaju.
Gurajući dalje sa svojim planom, proizvođač je najavio stvaranje svoje Fabrike polovnih dijelova, industrijske lokacije posvećene isključivo recikliranju kamiona i ponovnoj upotrebi dijelova i sirovina pronađenih od njih.
Inicijativu je podržala preliminarna studija izvodljivosti koju je 2020. godine sproveo Renault Trucks u tandemu sa specijalistom Indra Automobile Recycling i ADEME, Francuskom agencijom za upravljanje životnom sredinom i energijom.
Fabrika polovnih dijelova reciklira kamione za kraj života
Namjenska fabrika od 3.000m2 u Lion–Vénissieux izgrađena što je moguće više blizu logističkog centra Renault Trucks, obrađivaće polovna Renault Trucks vozila sa velikim kilometražama, zajedno sa nekim dijelovima koji još uvek imaju znatan potencijal za ponovnu upotrebu. Renault Trucks vozila i njihove komponente su zapravo dizajnirane da traju preko 1,5 miliona kilometara.
Kraj života Renault Trucks će ući u fabriku polovnih dijelova koja će biti demontirana. Operateri će ukloniti komponente koje su ranije identifikovane kao pogodne za ponovnu upotrebu (motor, menjač, kabina, rezervoar za gorivo, branici, deflektori itd.).
Kada se uklone dijelovi namenjeni za ponovnu upotrebu, ostale komponente će biti reciklirane. Šine će, na primjer, biti isečene, a zatim poslate u obližnju livnicu. Metal izvađen iz dijelova biće korišćen za proizvodnju novog vozila.
Komponente namjenjene za ponovnu upotrebu će zatim biti provjerene, očišćene i označene u svrhe listiranja i praćenja. Ovi polovni rezervni dijelovi će potom biti poslati u obližnju prodavnicu rezervnih dijelova Renault Trucksa, baš kao i novi rezervni dijelovi.
Kao i novi rezervni dijelovi, iskorišćeni rezervni dijelovi koji se plasiraju pod oznakom „Polovni dijelovi reno kamiona“ biće dostupni dilerima na tržištu rezervnih dijelova proizvođača. Ovi polovni rezervni dijelovi biće pokriveni garancijom proizvođača i njihov trošak će biti znatno manji u poređenju sa novim rezervnim dijelovima. (izvor:www.trans.info)