Evropska komisija predložila je mere kako bi teretni transport u Evropi bio efikasniji i održiviji. To uključuje prilagođavanje pravila o težinama i mjerama, povećanje slobode korištenja LHV-a, olakšavanje intermodalnog transporta i čineći izvršenje efikasnijim i efikasnijim.
Merama, koje su stoga samo predlog, evropski drumski saobraćaj bi trebalo da bude u stanju da bolje doprinese klimatskim ciljevima.
Predlog podstiče upotrebu aerodinamičnijih kabina i drugih funkcija koje štede energiju, ne samo poboljšanjem udobnosti i bezbednosti vozača, već i povećanjem efikasnosti pogonskih sistema sa nultom emisijom štetnih gasova. Vozila bez emisija teže se uklapaju u trenutni transport zbog, na primer, teškog pakovanja baterija ili velikih rezervoara vodonika. „Dozvoljavamo dodatnu težinu od 4 tone za standardna vozila sa nultom emisijom i za intermodalna vozila. To znači 44 tone za standardni kamion sa nultom emisijom i 48 tona za kamion sa nultom emisijom koji se koristi intermodalno. Ostajemo tehnološki neutralni. Ukoliko se tržište odluči za rešenja na bazi vodonika, predlažemo tehnička prilagođavanja za postavljanje rezervoara iza kabine bez gubitka korisnog tereta. Jednom kada se razvije tehnologija i pogonski sistemi sa nultom emisijom postanu lakši, čistija vozila će imati koristi od dodatnog korisnog opterećenja u poređenju sa konvencionalnim vozilima. Veći kamioni takođe znače da se ista količina tereta može prevoziti na manje putovanja. Očekujemo 2030 milion putovanja manje godišnje do 91. godine i ne manje od 2050.1 miliona manje putovanja do 600. godine,“ objašnjava evropska komesarka za saobraćaj Adina Vălean.
Međutim, Evropska komisija takođe razume da upotreba kamiona bez emisija trenutno nije dovoljna za postizanje ciljeva emisije štetnih gasova. Zbog toga je LHV dobio više slobode. Nije slučaj da se LHV može široko koristiti širom Evrope, ali će biti više slobode. Evropska komisija konačno priznaje da krpljenje propisa ima restriktivan efekat. Stoga, revizijom Direktive zadržat će se trenutna fleksibilnost država članica kako bi se omogućila veća težina i maksimalne dimenzije za teška vozila u nacionalnom prometu. Međutim, potrebno je pojašnjenje za upotrebu tako dužih i/ili težih vozila u prekograničnom transportu. Revizija jasno stavlja do znanja da se LHV mogu koristiti za međunarodne aktivnosti između susjednih država članica koje omogućavaju takav saobraćaj na njihovoj teritoriji. Međutim, težina i dimenzije takvih vozila moraju biti kompatibilne s nacionalnim granicama koje se primjenjuju u državama članicama koje su uključene u takve međunarodne aktivnosti. Na primjer, ako država članica dopušta kombinaciju vozila dužine 25,25 m i težine 46 tona, a susjedna država članica odobri LHV od 50 tona, vozila koja se koriste u prekograničnom prometu između tih država članica ne smiju prelaziti zajedničku maksimalnu težinu od 46 tona. Još jedna važna promjena je da se više ne može preći samo jedna granica. Transport sa LHV-om kroz nekoliko zemalja (koje omogućavaju LHV) je stoga moguć.
U cilju promovisanja intermodalnog transporta, kada se roba prevozi pomoću dva ili više načina transporta, ali sa standardizovanom utovarnom jedinicom (kao što je kontejnerska prikolica ili druga), kamioni, prikolice i poluprikolice mogu imati dodatnu težinu. Dodatna visina će takođe olakšati transport kontejnera sa visokim kockama sa standardnim vozilima.
Vălean također ima dobre vijesti za prijevoznike teškog i posebnog prijevoza. „Takođe želimo da olakšamo transport abnormalnih tereta. Na primjer, ako želite prevoziti komad vjetroturbine, koji se ne može podijeliti na manje komade, od Rumunije do Austrije, vjerovatno vam je potrebno – a ovo je procjena – najmanje 10 različitih dozvola od 10 različitih lokalnih i regionalnih vlasti. Naš prijedlog uvodi jednu kontaktnu tačku po državi članici za prevoznike, olakšavajući život onima kojima su potrebne ove vrste odobrenja.“
U cilju jačanja sprovođenja, predlog će uspostaviti zajednički minimalni nivo provera za poštovanje ograničenja težine i za obaveznu ugradnju u putnu infrastrukturu mehanizama za merenje kako bi se pomoglo u otkrivanju zagušenih vozila tokom vožnje.
https://www.ttm.nl/