IRU pozdravlja odluku država članica donetu u Komitetu za drumski transport da uvede dvomesečni grejs period za predstojeći rok za zakonsku rekonstrukciju EU. Ovo pruža kritičnu podršku koja je hitno potrebna operaterima. Nakon poziva IRU-a, na osnovu jasnih dokaza da značajan broj transportnih operatera neće biti spreman da nastavi prekogranične operacije od 1. januara zbog kašnjenja u naknadnoj ugradnji pametnog tahografa verzije 2 (G2V2), Evropska komisija je preporučila da Države članice EU primenjuju dvomesečni period smernica od 1. januara 2025. do 28. februara 2025.
Tokom ovog grejs perioda, prevoznici koji još nisu naknadno opremili svoja vozila neće se suočiti sa sankcijama. Umesto toga, biće uloženi napori da se dodatno podigne njihova svest o zahtevima za naknadnu ugradnju. Države članice EU postigle su konsenzus o odobravanju ovog grejs perioda na hitnom sastanku Komiteta za drumski transport ove nedelje. Ova mera ima za cilj da pomogne operaterima i proizvođačima da reše zaostale zaostatke za naknadnu ugradnju i minimiziraju poremećaje u prekograničnom transportu i lancima snabdevanja u EU. Direktor IRU za zagovaranje EU Raluca Marian rekao je: „Ovo je ključna i pravovremena odluka za industriju i zahvaljujemo se komesaru Tzitzikostasu što je pokazao snažno liderstvo i pragmatizam na samom početku svog mandata tako što je pristao da okupi države članice na ovom sastanku da preduzmu takve važna odluka.
Rešavajući operativne izazove sa kojima se suočavaju transportni operateri, koji su pokazali neviđenu mobilizaciju da ispoštuju zakonske rokove, Komisija i države članice EU su pokazale jasno razumevanje vitalne uloge lanca mobilnosti i logistike u održavanju kretanja evropske privrede. „Ovaj grejs period ne samo da podržava usklađenost, već i štiti mobilnost u EU i obezbeđuje neprekidan tok usluga prekograničnog transporta. Ova odluka odražava izbalansiran i konstruktivan pristup, dajući operaterima potrebno vreme da preurede vozila uz održavanje kontinuiteta lanca snabdevanja“, dodala je ona. Šta to znači za industriju: Kontinuitet rada: Osigurava da vozila mogu da nastave sa prekograničnim operacijama tokom grejs perioda, sprečavajući poremećaje u lancima snabdevanja EU.
Podrška za usaglašenost: Pruža transportnim operaterima dodatno vreme za naknadnu ugradnju vozila uz zadržavanje pristupa ključnim tržištima. Industrijska saradnja: Jača saradnju između operatera, radionica i kreatora politike kako bi se efikasno ispunili zakonski zahtevi. IRU ostaje u potpunosti posvećen pružanju podrške transportnim operaterima u ispunjavanju zahteva za naknadno opremanje. Ovo saopštenje za javnost je ažurirano 21.12.2024.
https://www.iru.org/news-resou