Zabrane na plaži kojih treba da budete svesni pre kupanja na evropskim plažama Odluka Belgije da odbije studentsku vizu za državljanke Kameruna bila je legalna, pravila suda EU Skoro 500 ljudi je do sada ove godine pokušalo da uđe u Poljsku sa falsifikovanim vizama i drugim lažnim dokumentima Nova mađarska olakšana pravila ulaska za Ruse i Beloruse izazivaju zabrinutost za nacionalnu bezbednost Ključne Takeavais BIFA je saopštila da britanski operateri teških teretnih vozila neće moći da održavaju poslovne operacije ako njihovi vozači ne prelaze period od 90/180 dana kada se EES lansira. U Udruženju napominju da je njihovim vozačima potrebno dozvoliti duži boravak kako bi posao mogao da se odvija uobičajeno. 90/180-Day Permitted Stay Period in EU Not Enough for UK’s Foreign Drivers Once EES Launches, BIFA Says (schengen.news)
RHA je već pokrenula istraživanje o uticaju EES-a na izvoz u Ujedinjeno Kraljevstvo i putovanja autobusima. Britansko međunarodno udruženje tereta (BIFA) saopštilo je da operateri teških teretnih vozila (HGV) u Ujedinjenom Kraljevstvu neće moći da održavaju svoje uobičajene poslovne operacije nakon pokretanja sistema ulaska/izlaska (EES). Kao što je BIFA primetila, nije moguće da operateri teretnih teretnih vozila van EU održavaju poslovanje bez da njihovi vozači ne prelaze 90 od 190 dana u šengenskoj zoni. Iz tog razloga, Udruženje sada poziva sve kompanije koje imaju nedržavljane EU koji rade u EU kao pokretače da popune anketu koju je pokrenula RHA kako bi mogli da se uključe u razgovore o tom pitanju sa vladom, prenosi Schengen.Nevs.
Kako bismo pokazali Vladi koliki će to uticaj imati na izvoz u Ujedinjeno Kraljevstvo i putovanja autobusima, molimo sve članove koji trenutno posluju u kontinentalnoj Evropi da popune ovu anketu. Britansko međunarodno udruženje tereta BIFA zabrinuta zbog kazni koje bi vozače mogle da dočekaju Prema BIFA-i, stupanje na snagu EES-a znači da će biti otkriveni vozači i svo drugo osoblje koje nije iz EU koje radi za BIFA-u, a koji prekorači svoje ograničenje od 90/180 dana. Takođe im neće biti dozvoljeno da putuju i najverovatnije će se suočiti sa novčanim ili drugim kaznama u vezi sa ulaskom na teritoriju šengenskog prostora. Vozači i bilo koje drugo osoblje koje nije iz EU koje radi za BIFA-u, a prekorači svoje ograničenje od 90/180, biće uhvaćeni, neće im biti dozvoljeno da putuju i možda će biti kažnjeni novčano ili drugim kaznama.
Britansko međunarodno udruženje tereta Isti je naglasio da će sistem imati sve lošiji efekat na izvoz iz Velike Britanije i putovanja autobusima i pozvao vladu da postigne sporazum koji bi omogućio boravak vozača u EU duže od 90 dana u periodu od 180 dana. Kada će sistem ulaska/izlaska EU stupiti na snagu i šta će se promeniti? Sistem ulaska/izlaska bi trebalo da bude pušten u rad 10. novembra ove godine.
Međutim, ovaj datum pokretanja još nije određen jer bi vlasti mogle odlučiti da ga ponovo odlože ako države članice ne budu u potpunosti spremne. EES, koji je automatizovani IT sistem za registraciju putnika, zameniće ručno pečatiranje u pasoš. Sistem će registrovati sve putnike, kako one kojima je potrebna viza za ulazak u šengenski prostor, tako i one kojima je dozvoljen ulazak bez vize. Kada EES stupi na snagu, svi građani koji nisu iz EU moraće da se registruju.
Prilikom procesa registracije, putnici će morati da dostave svoje lične podatke i podatke o pasošu, kao i svoje biometrijske podatke. Podaci će se čuvati u sigurnoj bazi podataka u periodu od tri godine.