DB Cargo radi na opsežnim planovima transformacije. U skladu sa tim, kombinovani transport biće izmešten u podružnice DB Cargo, što će dovesti do internog preseljenja radnih mesta. Sindikat železnice i saobraćaja (EVG) izrazio je zabrinutost po tom pitanju.
Dobrih 15 godina, odeljenje za prevoz tereta Dojče Bahna kontinuirano piše velike gubitke u milionima, koje redovno nadoknađuje DB Grupa, što je izazvalo interesovanje Evropske komisije. S obzirom da je DB Grupa trenutno pod lupom u pogledu određene državne pomoći, da li je na odgovarajući način u skladu sa pravilima EU o državnoj pomoći. Konkretno, tiče se sporazuma o transferu profita na otvorenom između DB AG i DB Cargo, na osnovu kojeg DB AG pokriva gubitke DB Cargo-a od 2012.
U međuvremenu, nečinjenje prethodnih članova odbora da razviju održiv koncept profitabilnog poslovnog modela dovelo je Komisiju EU na scenu“, rekao je Martin Burkert, predsednik Sindikata železnice i saobraćaja (EVG).
EVG strahuje od velikog smanjenja radnih mesta u DB Cargo
DB Cargo trenutno radi na opsežnoj transformaciji. Za kombinovani transportni sektor to znači da će usluga, koja je ranije pružena iz jednog izvora u Duisburgu, biti podeljena.
Ubuduće će po četiri podružnice preuzeti neke od zadataka, zato što odbor veruje da će im to omogućiti da rade isplativije, navodi EVG.
U tom smislu, ukupno nekoliko stotina radnih mesta u Škopau, Hamburgu, Frankfurtu i Gledbeku mora ponovo da se reklamira kako bi mogli da preuzmu zadatke koji su do sada obavljani u Duisburgu, nastavlja sindikat.
Za sada je, međutim, nejasno koliko će radnih mesta biti stvoreno u podružnicama i kako bi ona trebalo da budu popunjena. Širom zemlje sindikat strahuje da će u DB CarGo biti izgubljeno dobrih 1.800 radnih mesta.
Saveti radova na svim lokacijama odbacuju novi koncept
Imajući u obzir trenutni nedostatak kvalifikovanih radnika, nismo jedini u DB CarGo u Duisburgu koji smatraju da je ovo apsolutno ludilo i samim tim teško izvodljivo. Naše kolege iz Saveta za rad u svim podružnicama takođe ne veruju da je moguće obezbediti novim zaposlenima dovoljne kvalifikacije u kratkom vremenskom periodu. Svi saveti za rad u CarGo-u jednoglasno se protive takozvanom programu transformacije DB Cargo Borda menadžmenta“, rekla je Kej Gotšal, lokalna odbornica za radove.
Izjava Dojče Bahna – „neodgovorno zastrašivanje“
Portparol Dojče Bahna odbacio je portret Unije kao „neodgovorno zastrašivanje“. Neće biti smanjenja radnih mesta, ali unutrašnja preseljenja DB-a se nastavljaju. Pored toga, razgovarano je i o konceptu sa predstavnicima zaposlenih, koji „nažalost nisu pronašli zajednički imenitelj“, rekao je portparol.
GDL komentariše dalje kolektivno cenkanje sa DB
Strane na kolektivni ugovor odredile su sebi rok od 5. do 3. marta 2024. godine da izvrše kolektivno pregovaranje, čega će se pridržavati Nemački sindikat lokomotiva vozača (GDL).
Sindikat će komentarisati pregovore na konferenciji za novinare sledećeg ponedeljka, 4. marta 2024. godine. Do tada, postoji zatamnjenje informacija.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/db-cargo-arbeitet-an-gewinnbringendem-geschaftsmodell-380597