Zašto LNG umjesto LPG-a?
Zašto proizvođači komercijalnih vozila toliko guraju LNG pogon? Zar LPG, dok ga puniš automobilima, ne bi bio lakši za rukovanje? Dostupnost na benzinskim pumpama je takođe bolja.
Dobro pitanje na koje se ne može odgovoriti samo jednim argumentom.
-
Prvo, tehnička podešavanja koja dospijevaju bila bi skupa u slučaju monovalentnog sagorevanja LPG u motorima, jer LPG sagorijeva veoma vruće i u skladu sa tim naglašava materijal.
-
Drugo, LPG ima relativno veliku zapreminu, što bi značilo da bi rezervoari morali biti odgovarajuće veći ili, obrnuto, domet bi morao da se smanji.
-
Treće, porez na energiju za alternativno gorivo se povećava na godišnjem nivou, od 2023. godine poreski organi će zahtijevati 12,35 centi više po litru nego ove godine.
-
Četvrto, Njemačko udruženje za tečni naftni gas (DVFG) procjenjuje moguće smanjenje upotrebe LPG-a u poređenju sa dizelom u analizi na neverovatnih 23 odsto, ali ne uzima u obzir koliko efikasno gorivo (na primjer u poređenju sa dizelom u motorima za kompresiju-paljenje sa njihovom visokom efikasnošću) može da se pretvori u kinetičku energiju.
U svakom slučaju, CHM Trucktec, na primjer, je retrofiting dizel kamiona sa LPG ubrizgavanjem. Oni se zatim rade sa dizel-LPG smešom i stoga se očekuje da emituju pet odsto manje CO2 od njihovih monovalentnih dizel. Konkretni tehnički detalji mogu se naći u prezentaciji odgovarajuće konvertovane Scania G 370 ulastauto omnibus 8/2019.