CargoBeamer je počeo da saobraća prvi voz sa prikolicama između Marseja i Kalea za nepraćeni transport dizalica i poluprikolica koje se ne mogu kretati na šinama. Putujući od luke Marsej Fos do terminala CargoBeamer-u u Kaleu, usluga je omogućila da se 28 jedinica transportuje održivom željeznicom umjesto na putu.
Trakciju je obezbjedio DB Cargo France, dok je, u Marseju, vozom upravljano unutar marsejskog terminala Manutention Ro-Ro, koji je u vlasništvu CMA Terminalsa, 100% ogranka CMA-CGM Grupe.
Transportom poluprikolice od Marseja do Kalea na željeznici umesto na putu, svaka utovarna jedinica smanjila je svoj otisak CO2 za oko 90 procenata. Za cio voz to znači smanjenje emisije ugljenika za oko 30,8 tona emisije ugljenika u poređenju sa drumskim transportom.
„Zadovoljstvo mi je da vidim uspješan završetak našeg prvog probnog voza između Marseja i Kalea. U luci Marsej Fos, povezali smo veoma interesantnu lokaciju u međunarodnim lancima snabdijevanja sa nepraćenim transportom poluprikolica na železnici po prvi put. Imajući u vidu brz rast obima luka i međumodalnog poslovanja u Francuskoj, radujemo se istraživanju opcija otvaranja još jedne CargoBeamer trake u ovoj oblasti“, rekao je Tim Krasowka, izvršni direktor CarGoBeamer intermodalnih operacija.
Luka Marsej Fos služi kao vodeća luka u Francuskoj i jedna od najvećih luka u Evropi. U 2021. godini zabilježila je godišnji obim od 1,5 miliona TEU. Sa 90 direktnih brodskih linija, Marsej povezuje južnu Francusku sa lokacijama u sjevernoj Africi i Mediteranu, istovremeno nudeći rute širom svijeta.
„Luka Marsej Fos odlučila je da u potpunosti podrži rast destinacije kako bi unaprijedila svoju dinamizam i razvoj, kao i svoju privlačnost nudeći svojim partnerima mnoga ekonomski interesantna i ekološki prihvatljiva logistička rešenja“, dodao je predsednik luke Marsej Fos Hervé Martel. „Ova vrsta novog projekta koji je pokrenuo CargoBeamer pomaže luci da se pozicionira kao jedno od glavnih RoRo čvorišta u oblasti Mediterrean More. Ovaj put do željezničkog rešenja doprinosi efikasnom smanjenju emisije CO2, što je, zaista, snažna osovina lučke strategije.“
(izvor:https://trans.info/)