Od 1. decembra prošle godine na snazi su i do 83 odsto veće stope putarine u Nemačkoj. Na godišnjem nivou rada jednog seta, pod pretpostavkom kilometraže od 120.000 kilometara, to povećava troškove prevoznika za skoro 20.000 evra.
Sledeća promena će se desiti 1. jula ove godine. Tada će kamioni sa GVW između 3,5 i 7,5 tona, koji su do sada bili potpuno izuzeti od putarine, biti predmet nemačke putarine. U kombinaciji sa povećanjem u odnosu na prethodni paragraf, očekuje se da će ovo obezbediti Ministarstvu finansija dodatnih 31 milijardu evra tokom četiri godine (2024-2027).
Koliki će iznos biti uložen u razvoj saobraćajne infrastrukture? Na ovo pitanje je sada zvanično odgovoreno, jer je nemačka vlada odobrila ovogodišnji budžet za Ministarstvo saobraćaja. Na žalost, ovde nema lepih vesti za prevoznike…
Autobahn GmbH, koji je odgovoran za održavanje njemačkih autoputeva, uključujući proširenje parkova za kamione, dobio je budžet od 6,03 milijarde eura za svoje investicije. To je za 0,49 milijardi evra više nego 2023. godine. Drugim rečima, budžet za autoputeve i parkiranje povećaće se za manje od 11 odsto, što ne najavljuje velike promene u obe teme.
Poređenja radi, budžet za Deutsche Bahn, njemačku državnu željeznicu, značajno je povećan. Odobreno mu je dodatnih 4,37 milijardi evra za veliki projekat modernizacije mreže. To će biti element nove nemačke saobraćajne politike, koja promoviše vozove na račun drumskog saobraćaja. Istovremeno, najavljeno je da je tih 4 milijarde evra samo početak. Ukupni planovi za četiri godine, do 2027. godine, uključivali su povećanje potrošnje na proširenje željeznica za 70 milijardi eura. Ovde je, dakle, odmah jasno na šta će ići novac od povećane putarine.