IRU upozorava da će se „kako stvari stoje, nestašica vozača značajno povećati u narednim godinama.“
„Kako stvari stoje, predviđa se da će se nestašica vozača značajno povećati u narednim godinama, što predstavlja ozbiljnu pretnju stabilnosti i kontinuitetu lanaca mobilnosti i snabdevanja,“ upozorava IRU.
PREPREKE ZA ULAZAK
Udruženje takođe veruje da postoji nekoliko prepreka za pristup profesiji: „Prvo, morate imati 21 godinu u mnogim zemljama da biste uopšte dobili licencu. Šta ćeš da radiš između 18 i 21 godine?,“ pita IRU. On takođe ukazuje na visoke troškove licenciranja i obuke koji „ulazak u profesiju čine skupom poduhvatom.“
„Pored finansijske podrške za pokrivanje troškova kvalifikacija, fokus treba da bude na poboljšanju uslova rada, smanjenju i usklađivanju minimalne starosti za vožnju i pružanju mogućnosti konverzije drugim profesionalcima. U suprotnom, industrija neće moći da zadovolji buduće zahtjeve,“ upozorava IRU.
U Bosni i Hercegovini je složen i komplikovan sistem, u poređenju sa Slovenijom, vozač koji je nastanjen u republici Srpskoj ima dva do tri pute vieće troškove za sticanje prava za obavljanje poslova vozača. Također, administracija se služi najprizemnijim pristupom profitabilnih centara, po principu tri funkcije u jednoj uz maksimalne profite. ( U narednim danima objavićemo detaljne troškove i prijetnje usmjerene vozačima).
Regrutacija vozača se nastavlja, odlazak takođe, prednost drugih zemalja okruženja je u osnovi jednostavnost dolaska do profesionalnih kompetencija EU CODE 95, prvi argument.
Klaster Logistika je pripremio opsežan izvještaj i prijedlog mjera da se zaustavi trend preseljavanja kapaciteta i odlazaka profesionalnih vozača, Adminisatracija na entiteskom nivou, samo podstiče selidbu, stvara prepreke i nema komunikaciju ka rješavanju problema. Profitabilni centri koji su nastali u okvirima „organizacione strukture“ moraju se nazvati pravim imenom, a pojedince označiti kao uzročnike.