Razlika sa trenutnom direktivom – koja već omogućava ovaj višak kilograma za kombije koji se napajaju gasom, vodonikom, strujom… – jeste u tome što, sa novim standardom, višak mase neće morati da dolazi isključivo od težine motora – koji je veći nego kod dizel motora.
To je jedan od predloga Brisela koji Fenadismer opisuje. I jeste da je prošle nedelje Evropska komisija započela proces modifikovanja nekoliko direktiva vezanih za bezbednost na putevima, kao što je izmena aktuelne direktive o vozačkim dozvolama. U svakom slučaju, ne očekuje se da će do odobrenja doći pre 2025. Među ovim izmenama je i mogućnost da sedamnaestogodišnjaci mogu da voze kamione, kombije i automobile ukoliko su u pratnji vozača starog preko 17 godina i sa pet dozvola. Pored toga, predviđena je implementacija jedinstvenog modela vozačke dozvole širom Evropske unije od 25.
OD 2020.
Fenadismer podseća da Opšta uredba vozača u Španiji krajem 2020. godine već omogućava vlasnicima B dozvola da prevoze do 4.250 kilograma robe kada se vozilo napaja alternativnom energijom, ali bez povećanja svog tovara -što bi bio veliki novitet nove direktive-.
Za federaciju prevoznika, „to je poslužilo kao izgovor Ministarstvu saobraćaja da odobri izmenu Uredbe o kopnenom transportu za produženje ograničenja izuzeća od autorizacije transporta, prethodno utvrđenih na dve tone MMA, do 2,5 u slučaju vozila sa alternativnim gorivom“. Fenadismer je odbacio ovaj amandman „s obzirom da ne postoji odnos između dva standarda, a takođe i zbog toga što je pristup segmentu lakog transporta apsolutno liberalizovan s obzirom da nijedan od uslova predviđenih za težak transport nije obavezan da bi se dobila laka transportna ovlašćenja (ni profesionalna kompetentnost, ni ekonomski kapaciteti, ni dobra reputacija ni establišment) tako da takva deregulacija samo doprinosi pogoršanju situacije nelojalne konkurencije i rastuće podzemne ekonomije koja već već nekoliko godina pati od ovog transportnog podsektora.“
https://www.rutadeltransporte.com/