Bosna i Hercegovina, suočava se s izazovima u oblastima logističkih performansi i percepcije korupcije u administraciji, što utiče na njen međunarodni ugled i ekonomski razvoj.Drumski prevoznici deceniajma ističu probelme sa kojim se susreću, otežanim poslovanjem, izraženo opterećenje je u direktnoj vezi sa sveukupnim troškovima poslovanja i čine lance vrijednosti sporijim, skupljim i utiču na konkuretnost privrednih kapaciteta. Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine je okončao istraživanja o ključnim tačkama koje opterećuju rad transportnih kompanija i u narednim danima će objaviti prepreke u sistemu koje su u posljednih dvadest godina.Radno mjesto voazč motornog vozila je opterećeno sa 65% većim troškovima od poslovanja u susjednim zemljama, vrijeme je za dijalog i otklanjanje diskriminacije domaćih prevoznika u odnosu na okruženje.
Indeks logističkih performansi (LPI)
Prema podacima Svjetske banke, BiH je u posljednjem dostupnom izvještaju iz 2018. godine rangirana na 72. mjestu od 160 zemalja, s ocjenom 2,71 na skali od 1 do 5, gdje viša ocjena označava bolje logističke performanse.EUBD
Indeks percepcije korupcije (CPI)
Prema izvještaju Transparency Internationala za 2023. godinu, BiH je ostvarila ocjenu 35 na skali od 0 (visok nivo korupcije) do 100 (nizak nivo korupcije), što je svrstava na 108. mjesto od ukupno 180 zemalja. Ova ocjena ukazuje na visok nivo percepcije korupcije u administraciji i predstavlja najnižu poziciju u regionu Zapadnog Balkana.
Istraživanja pokazuju da građani BiH percipiraju javnu upravu kao sektor s visokim nivoom korupcije. Prema podacima Transparency International BiH, čak 68,8% građana nema povjerenje u rad zaposlenih u javnoj upravi, dok 82,9% smatra da se budžetska sredstva ne troše na pravi način. Ti-BIH
Dodatno, istraživanje iz 2021. godine pokazalo je da 45,7% građana smatra da je javna uprava jedan od sektora gdje je korupcija najviše rasprostranjena. Parco
Zloupotreba sistema vlasti u transportnoj politici BiH ometa razvoj sektora i smanjuje njegov doprinos ekonomiji. Politička fragmentacija i korupcija glavni su izazovi koji zahtijevaju hitne reforme kako bi se osigurala efikasna, transparentna i pravedna transportna politika na nivou cijele države.
Ovi pokazatelji naglašavaju potrebu za reformama u oblastima logistike i borbe protiv korupcije kako bi se poboljšala poslovna klima i podstakao ekonomski rast u BiH.
Parafiskalni nameti u Bosni i Hercegovini predstavljaju značajno opterećenje za privredu i građane. Prema dostupnim podacima, u BiH postoji više od 3.000 različitih parafiskalnih nameta na svim nivoima vlasti, uključujući državne, entitetske, kantonalne i općinske nivoe.Klix
Ovi nameti obuhvataju različite vrste naknada i taksi koje privredni subjekti i građani plaćaju za korištenje dobara od općeg interesa, kao što su voda, šume, rudna bogatstva, građevinsko zemljište, ili za usluge državne administracije. Primjeri uključuju naknade za vode, šume, ceste, komunalne naknade, takse za isticanje firmi, dozvole za obavljanje djelatnosti i mnoge druge.Klix
Postoji inicijativa za uspostavljanje registra parafiskalnih nameta kako bi se osigurala transparentnost i omogućilo njihovo smanjenje ili ukidanje. Platforma Harač.ba evidentira takse i različite parafiskalne i fiskalne naknade u BiH, pružajući uvid u ove namete na različitim nivoima vlasti.Harac
Prekomjeran broj parafiskalnih nameta negativno utiče na poslovno okruženje, smanjuje konkurentnost domaćih kompanija i odvraća potencijalne investitore. Stoga su KONZORCIJUM LOGISTIKA, kao dio poslovne zajednice i udruženja poslodavaca u BiH pokrenule inicijative za racionalizaciju i smanjenje ovih nameta kako bi se poboljšali uslovi za poslovanje i privukle nove investicije. Zloupotreba sistema vlasti u oblasti transportne politike u Bosni i Hercegovini (BiH) ogleda se u neefikasnosti, političkom uticaju, i korupciji na entitetskim nivoima, što značajno otežava razvoj transportnog sektora..