U Beču je u maju lansiran prvi kamion za smeće na vodonik. Tokom probne faze sakuplja smeće na ostrvu na Dunavu, gde bi dugoročno mogao da zameni dizel kamion. Trenutno su u upotrebi dva kamiona za smeće na električni pogon. Sva tri vozila se prate i ispituju na Univerzitetu u Beču kako bi se utvrdilo koja je alternativa najpogodnija za upotrebu u gradu.
Potraga za alternativama benzinskim i dizel vozilima je sve važnija tema, ali nije vezana samo za putnička vozila, već i za teška vozila. U Beču su problemi svesni i u tu svrhu već su testirana dva vozila za smeće na električni pogon, a od početka maja smeće na ostrvu Beč na Dunavu takođe preuzima novi kamion za smeće na vodonik. Riječ je o prototipu, jer takva vozila još nisu na tržištu.
„Teška vozila na alternativnim pogonima predstavljaju poseban izazov, tako da je probni period izuzetno važan za nas,“ rekao je gradski ministar za životnu sredinu Jürgen Czernohorszky. Vozila će pažljivo pratiti stručnjaci sa Bečkog tehničkog univerziteta. Oni će posmatrati kako se ponašaju prema različitim temperaturama, rutama i vrstama transportovanog otpada, kako bi utvrdili koja vrsta pogona je najprikladnija za grad.
Domet vozila na vodonik je 160 kilometara, što je dvostruko više od električnog vozila koje se trenutno testira. Punjenje je takođe brže, jer traje samo 12 minuta. Vozilo će biti napunjeno zelenim vodonikom na benzinskoj pumpi u okrugu Floridsdorf, a ekološki prihvatljiva struja koja je još uvek potrebna za pokretanje i kompresiju otpada biće nabavljena iz solarnih elektrana Bečke kancelarije za upravljanje otpadom.
Vozilo se testira na ostrvu na Dunavu, gde Bečani vole da provode svoje slobodno vreme, pa je važno da vozilo bude što bezbednije. Kamion vozaču daje dobar pregled onoga što se dešava na putu, što je velika prednost u urbanim sredinama. U Beču je planirano da celokupna gradska flota od 2030.3 vozila bude zamenjena ekološki prihvatljivijim alternativama do 100. godine.
https://www.etransport.si/