autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Banja Luka
Vlada Republike Srpske je održala sastanak sa visokom delegacijom kompanije Vinci. U delegaciji je bio Emanuel Menanto, direktor Vincia za SAD, Sjevernu i Istočnu Europu i Jugoistočnu Aziju, Fransoa Beriso, glavni direktor Aerodrom Beograd i Miodrag Mirković, komercijalni direktor Aerodroma Beograd. Na sastanku je bio i Bojan Kondić Panić, veleposlanik (ambasador) BiH u Francuskoj. Delegacija je imala sastanak sa Predsjednikom Vlade Rapublike Srpske Radovanom Viškovićem, ministrom prometa i veza Republike Srpske Nedeljkom Čubrilovićem, te v.d. direktoricom Aerodroma Banja Luka Natalijom Trivić.
Visoki predstavnici su razgovarali sa Predsjednikom Vlade oko moguće koncesije na Aerodromu Banja Luka. Predstavnici Vincia su izrazili spremnost za suradnju sa Vladom Republike Srpske i Aerodromom Banja Luka.
Javnost zna da sam ja protiv koncesija na strateški bitne glavne aerodrome, no u slučaju Banja Luke ovo je i više nego pametan potez. Naime, Banja Luka je mali aerodrom, aerodrom je puno prezadužen, treba hitno ulaganje u infrastrukturu za što Vlada Republike Srpske nema novaca, konačno Aerodrom treba i know-how obzirom na vrlo skromne zrakoplovne kapacitete u BiH. Samim time jedino logično rješenja koje bi omogućilo dalji razvoj Aerodroma Banja Luka je davanje aerodroma u koncesiju.
Predsjednik Vlade je obavio preliminarni informativni sastanak. Samo se za nadati da se ne zatvori posao ispod žita i da se Banja Luka ne nasanka na „nužnost“ veza sa Beogradom pa time i „nužnost“ istog koncesionara. Aerodrom će svakako požnjeti benefit ako raspiše javni natječaj za koncesiju, te privuče više ponuđača. Pa ako pritom Vinci bude najpovoljniji zašto ne? No natječajem bi se mogle privući i povoljnije ponude, a i više bi se izvuklo i iz samog Vincia.
U regiji u koncesiji su aerodromi Zagreb, Beograd, Skopje, Ohrid i Priština, a postupak koncesije su započeli Podgorica i Tivat. U privatnom vlasništvu su Ljubljana, Portorož, Lošinji i Brač.
EKSKLUZIVNO: Tuzla 68.100 putnika u V. mjesecu
Aerodrom Tuzla je u V. mjesecu ostvario 68.100 putnika (41.322 u V/2022). Ovo je 129,9% putnika iz istog mjeseca 2019. (52.427). Veliki respect. Nažalost brojke od VI. mjeseca više neće biti toliko dobre radi odlaska Ryanaira iz Tuzle, dočim će aerodrom imati 7 letova manje.
Aerodrom je u V. mjesecu imao 460 operacija (435 u V/2022). Aerodrom nije imao carga. Od početka godine Tuzla je imala 296.619 putnika i 1,2 tonu carga.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Tuzla
Qatar povećava Sarajevo
Qatar Airways je planirao operirati liniju Sarajevo-Doha tri puta tjedno, no operira je četiri puta tjedno (utorak, četvrtak, petak, nedjelja). Od 8.7. kompanija uvodi i pet tjedni let subotom. Linija će se ovako operirati do 10.9. Istinski je čudno da Qatar nakon 10.9. nije letio još koji tjedan sa manje letova. Realno je mogao letjeti do 1.10. sa tri tjedna leta, a do kraja ljetnog reda letenja sa dva tjedna leta. Ovo je značajno povećanje letova za Sarajevo.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Qatar
https://zamaaero.com/