Pilotski voz se sastoji od šest kontejnerskih vagona i pokrivenog vagona koji će delovati kao lokomotiva. „Lažna“ lokomotiva će se takođe koristiti za „integraciju napajanja, kao i uređaja za testiranje i merenje drugih vagona“, kako je napomenuo SBB. Testovi za DAC+ voz će uključivati testove u mirovanju voza, vožnje voza i manevarske radove. Testovi će se sprovoditi širom Švajcarske do kraja 2023. godine.
Jedan od prvih zahteva za razvoj digitalnog teretnog voza bio bi opremanje svih vagona odgovarajućom elektronikom. Ovo bi omogućilo automatske testove kočnica, praćenje integriteta voza, inteligentno upravljanje energijom, daljinski kontrolisano odvajanje vagona i prediktivno održavanje. Štaviše, novi sistem bi omogućio „automatsko otkrivanje redosleda vagona i pravca pojedinačnih vagona“, kako je istakao SBB.
Testiranje kako implementirati DAC prenos podataka
Pilot voz će takođe biti koristan za testiranje dve tehnologije za implementaciju DAC-a i način prenosa podataka. Prvi je Poverline PLUS Train Backbone (PTB). Kako je objasnio SBB, PTB omogućava prenos podataka direktno preko kablova za napajanje i utikača. To znači da nema potrebe za dodavanjem kablova za prenos podataka, električnih kontakata ili utikača u infrastrukturu.
Druga tehnologija je Single Pair Ethernet (SPE), koja prenosi podatke preko namenskih linija za prenos podataka i dodatnih električnih kontakata u DAC-u, a ne putem električnih vodova. „SPE rešenje optimizovano za teretni saobraćaj je još uvek u razvoju“, dodaje SBB. Kada SPE bude dostupan, biće upoređen sa PTB-om da bi se videlo koji je bolji za projekat.
Digitalno automatsko spajanje
U Evropi se teretni vagoni trenutno spajaju ručno na vijčanu spojnicu. Sa svakim procesom spajanja, vijak teži više od 20 kilograma mora da se podigne i poveže vazdušni vod. Ova aktivnost podložna nesrećama mora se obaviti oko 300 puta u smeni, bez obzira na vremenske prilike. DAC automatizuje ovaj proces čineći ga bržim i sigurnijim. Evropski konzorcijum DAC4EU testira digitalne automatske spojnice za železnički teretni transport u okviru istraživačkog projekta koji je naručilo i finansiralo nemačko Ministarstvo za digitalne poslove i transport.d out.
https://www.railfreight.com/