Ford Pro analizira trendove komercijalnih vozila i upozorava na poteškoće u održavanju koraka sa povećanjem potražnje za gradskim prevozom.. Potražnja za gradskim prevozom na poslednju milju značajno raste poslednjih godina. Zato se Ford Pro pita u svojim Vansima u gradskom izvješću da li prijevoznici i proizvođači mogu držati korak s potražnjom. U ovoj analizi trendova komercijalnih vozila, gradske isporuke su porasle za više od 50% u poslednje dve godine, prema mišljenju mnogih ispitanika. Ford Pro vidi nekoliko rizika za trenutnu situaciju, u kojoj bi flota gradskih dostavnih vozila mogla porasti za gotovo 2 miliona jedinica između 2020. i 2026. godine.
Potražnja za gradskim prevozom na poslednju milju značajno raste poslednjih godina. Zato se Ford Pro pita u svojim Vansima u gradskom izvješću da li prijevoznici i proizvođači mogu držati korak s potražnjom. U ovoj analizi trendova komercijalnih vozila, gradske isporuke su porasle za više od 50% u poslednje dve godine, prema mišljenju mnogih ispitanika. Ford Pro vidi nekoliko rizika za trenutnu situaciju, u kojoj bi flota gradskih dostavnih vozila mogla porasti za gotovo 2 miliona jedinica između 2020. i 2026. godine.
EKOLOŠKI RIZICI
„Potreba za prikupljanjem robe nakon isporuke ima visoku cijenu u pogledu emisije ugljika, jer čini emisije s početnog putovanja beskorisnim; Dodata je i činjenica da povratne pick-up ture često ne uspijevaju, što zahtijeva još više putovanja. Implikacije ove situacije su još značajnije, jer je značajan deo vraćene robe neprikladan za ponovnu kupovinu, što dovodi do toga da ogromne količine proizvoda završe na deponijama,“ upozorava se u izveštaju.64% kompanija očekuje smanjenje operativnih troškova kao rezultat elektrifikacije svojih flota
Analiza stavlja poseban naglasak na problem povrata: „Širom svijeta, 14% online kupovina se vraća; U Evropi je taj procenat manji (7%). Stoga, 72,2% anketiranih kompanija smatra da su povrati internet prodaje značajan teret za njihovo poslovanje.
Proizvođač podseća da u Evropi treba instalirati do 14.000 javnih punjača nedeljno između 2021. i 2030. godine kako bi se dostiglo 6,8 miliona potrebnih za ispunjavanje utvrđenih klimatskih ciljeva.
ZAGUŠENJE
Ford Pro procjenjuje da je između 2010. i 2019. godine došlo do povećanja zagušenja gradova za 20-35%, pri čemu više od polovine – 53% – kompanija ukazuje na zagušenje kao glavni problem urbane logistike. Ako se održi trenutni rast logistike i ne preduzmu mere za njegovo ublažavanje, samo u Velikoj Britaniji laka komercijalna vozila će putovati milijardu kilometara više.
AKCIJE PREVOZNIKA
Pored razotkrivanja problema urbanističke logistike, izveštaj pokazuje moguća rešenja koja već sprovode prevoznici. Tako 53% kupaca Forda očekuje da će kupiti električne kombije u naredne dve godine; što je veći procenat nego što nameravaju da kupe vozila sa unutrašnjim sagorevanjem (40%). 64% kompanija očekuje da će smanjiti operativne troškove kao rezultat elektrifikacije svojih flota. Međutim, troškovi baterija ostaju kamen spoticanja za automobilsku industriju, pa 63,9% očekuje i povećanje troškova nabavke vozila.