Kašnjenje u pružanju nove Galileo (autentifikacije podataka) primorava Evropsku komisiju da privremeno izmeni Tahografsku uredbu.
U okviru paketa mobilnosti, odlučeno je da se od avgusta 2. godine uvede najnovija verzija pametnog tahografa (Smart Tachograph 2 ili SMT2023) u nova teška teretna vozila. Osnovna karakteristika novog uređaja je da automatski beleži granične prelaze.
Provedbena uredba (EU) 2016/799 o tahografu, kako je izmijenjena u ovom kontekstu, navodi da TMS 2 mora biti spreman „autentifikovati satelitski signal Galileo čim novi Galileo sistem bude operativan“. Za to će SMT2 stoga zavisiti od novog Galileo servisa (OSNMA = Galileo Open Service Navigation Message Authentication).
Međutim, ova usluga neće biti dostupna do decembra 2023. godine. Kao rezultat toga, prema Evropskoj komisiji, novi tahografi neće moći da koriste ovu uslugu autentifikacije najranije do aprila 2024. godine.Evropska komisija će stoga predložiti izmjenu provedbene uredbe, koja bi trebala biti usvojena u martu 2023. godine. Ovom modifikacijom, novi tahograf („prolazni tahograf“) će funkcionisati kao da je postojao autentifikovani signal kako bi sprečio vozača da primi signal upozorenja. Granični prelazi će automatski biti evidentirani novim tahografom kako je planirano. Prema Evropskoj komisiji, ove registracije će biti dobro priznate od strane nadzornih organa (uprkos nedostatku formalne autentifikacije). Za vozača i vozača za sada se ništa ne menja zbog kašnjenja.
Međutim, prema Evropskoj komisiji, operater transporta će morati da obezbedi da se softver „privremeni tahograf“ zatim ažurira kada nova Galileo usluga (autentifikacija) bude dostupna. Troškove za to, prema nezvaničnim pretpostavkama, moglo bi da iznosi oko 10-20 evra, snosiće transportna kompanija.
https://www.fntr.fr/