Brisel ostavlja otvorena vrata za vozila koja imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem, sve dok ne zagađuju.
Zabrana prodaje kombija bez nulte emisije u Evropskoj uniji od 2035. godine već je odlučena jer su Evropski parlament i Savet EU već odvojeno odobrili taj cilj. Na plenarnoj sednici Evropskog parlamenta u utorak je zapečaćen kraj zagađujućih kombija sa 340 glasova za, 279 protiv i 21 uzdržanim. Međutim, sporazum ostavlja otvorena vrata za kombije koji imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, sve dok dokazuju da se radi o nultoj emisiji. Ovo je prozor za ekogoriva, srednje rešenje koje brani veći deo transportnog sektora.
Konkretno, novi standard koji je odobrio Evropski parlament postavlja za 2030. godinu, na osnovu nivoa registrovanih 2021. godine, sa ciljem smanjenja emisije zagađujućih materija za 50% za nove kombije. Smanjenje koje bi trebalo da dostigne 100% do 2035. godine
Ova tačka je deo sporazuma postignutog između pregovarača Evropskog parlamenta i država članica (zastupljenih u Savetu EU) o reformi uredbe Zajednice o emisijama CO2 u vozilima, na osnovu početnog predloga Evropske komisije.
PODSTICAJI
Plenarna sednica Parlamenta usvojila je ovaj novi zakon koji, između ostalog, takođe prilagođava procenat prodaje vozila sa niskom ili nultom emisijom štetnih gasova koje zahteva od proizvođača da se kvalifikuju za podsticaje Komisije. Između 2025. i 2029. godine, referentna vrednost za prikupljanje ovih nagrada biće 25% ukupne prodaje proizvođača za nove putničke automobile i 17% za kombije. Od 2030. godine nova uredba predviđa ukidanje podsticaja.
Potpredsjednik Evropske komisije i odgovoran za Zeleni dogovor Frans Timmermans pohvalio je reformu i, tokom rasprave u parlamentu, potvrdio da zakon, koji je jednom podržao Evropski parlament, pronalazi „savršenu ravnotežu između interesa industrije, klime i radnika“.
Timermans je naglasio da put ka cilju nulte emisije do 2035. godine mora biti zasnovan na posvećenosti električnom vozilu, iznad drugih alternativnih pravaca, ali je ostavio otvorena vrata za druga goriva: „Mora da postoji nulta emisija u izduvnoj cevi. Ako sektor može da izgradi motore sa unutrašnjim sagorevanjem sa nultom emisijom štetnih gasova, onda savršeno, neka to urade. Ali sada se svi klade na elektrifikaciju, jer je to najefikasniji način da se postigne nulta emisija“, rekao je on.
https://www.rutadeltransporte.com/