Provajder stanica za punjenje ChargePoint signalizira nove trendove početkom 2023. godine. Važno je da je kvalitet softvera u električnim ekosistemima od suštinskog značaja za uvođenje i povećanje infrastrukture za punjenje.
Vijesti o tržištu električnih punjenja rade punom brzinom. Ovog mjeseca razni mediji izvještavali su o rastućem nedostatku utovarnih kapaciteta za putnička vozila i kamione. Upozorenje se poklapa sa najavom operatera mreže da postoji sve veća šansa da nakon 2025. godine neće biti dovoljno dostupne električne energije kako bi se nastavila zadovoljavanje potražnje za električnom energijom.
Za kompanije koje godinama posluju na tržištu, sve veći nedostatak oskudice mreže i zagušenja mreže više nije iznenađenje. Na sektoru je da dođe do efikasnih rešenja koja ograničavaju potražnju za električnom energijom. Kompanija ChargePoint vidi dva važna trenda za narednu godinu.
Električna vožnja i punjenje će uglavnom biti softverski problem.
Budućnost električne vožnje nije u vezi sa stanicama za punjenje ili baterijama, već sa kvalitetom softvera u električnim ekosistemima. To je ono što André ten Bloemendal, viši potpredsjednik Evrope u ChargePointu, kaže. „Potreba za skalabilnošću je ogromna i nije hardverska, već softverski vođena. Inovacije proizvoda se već kreću tako brzo da standardizacija ne može da opstane. Dolazak pametnih ekosistema i responzivnog softvera dovešće do sve jednostavnije, pouzdanije i efikasnije mreže za punjenje. Da, svakako moraju postojati rješenja za sve više i brže povezivanje sa energetskom mrežom. Ali u isto vreme, sektor punjenja je u potpunosti angažovan na razvoju pametne infrastrukture zasnovane na softveru, gde možemo da uradimo više sa manje električne energije.“
Povećanje broja električnih kamiona
Pažnja za primenu električnih vozila u industriji kamiona već se značajno povećala poslednjih godina. „Ove godine ćemo vidjeti važna dostignuća u oblasti elektrifikacije kamiona“, kaže deset Bloemendal. „Teška vozila moraju biti u pokretu što je više moguće i biti u stanju da se brzo utovare na različitim mestima širom zemlje i preko granice. Posebno u vremenu nestašice mreže, ovo zahteva pametne mogućnosti oko, između ostalog, megavat punjenja, rominga i brzog punjenja. Kao industrija, dobro smo svesni da je kamionima za to potrebna sopstvena infrastruktura za punjenje. Iza kulisa, radimo na tome, na primer standardizacijom nove vrste konektora kako bismo mogli brzo da dopunimo gorivo.“
Dalji napredak
Inovacije softvera i dalji razvoj električnih kamiona samo su dva aspekta uspona električne vožnje. „Na primer, 2023. godinom će u velikoj meri dominirati poboljšanje iskustva u električnoj vožnji i punjenju. Trendovi takođe pokazuju da je, pored većeg kapaciteta mreže, standardizacija važan cilj za dalji napredak. Na kraju, morate biti u stanju da vozite i punite električno što je efikasnije moguće na isti način kako biste ograničili opterećenje na mreži. Industrija mobilnosti će 2023. godine ući u ovu kritičnu fazu standardizacije. Godinu dana za jačanje saradnje u industriji“, kaže Ten Bloemendal.