Njemačko udruženje žali zbog sporog tempa uvođenja tehnologije komercijalnih vozila za uštedu goriva. Apelovao je na vladu u vezi sa takozvanim e-prikolicama. Federalno udruženje za e-mobilnost (BEM) zatražilo je od Federalnog ministarstva saobraćaja da odmah odobri e-prikolice, odnosno poluprikolice opremljene električnim pogonom.
Tokom konsultacija sa vladom nemačke savezne države Sarland, radna grupa za elektromobilnost jednoglasno se zalagala za omogućavanje elektrifikovanih prikolica na nemačkim putevima što je pre moguće i odmah omogućavanje tehnoloških promena i zaštite životne sredine u segmentu teških vozila. Do danas električna prikolica nije priznata u njemačkom zakonu i po mišljenju udruženja, trenutna registracija vozila kod Federalne uprave za motorni saobraćaj (KBA) nije dovoljna.
Pričamo od početka godine, ali se ništa ne dešava. Sektor komercijalnih vozila mogao bi da uštedi na emisijama CO2 ako bi e-prikolice bile dozvoljene, što nije samo iz administrativnih razloga,“ komentarisao je Markus Emmert, član upravnog odbora BEM i lider radne grupe.
20% ušteda
E-prikolice (elektrifikovane poluprikolice) su poluprikolice sa samovozećim i nezavisnim skladištem energije koje se mogu puniti spolja,“ objašnjava BEM. Kada su u paketu sa traktorskom jedinicom, oni povećavaju njegov asortiman i pomažu u smanjenju izduvnih gasova koji oštećuju klimu za 20% ili više za dizel vozila.
2.000 e-prikolica za DB Schenker
Podsjetimo da je njemački logistički operater DB Schenker stavio elektrificirane poluprikolice, koje su krajem oktobra naručile 2.000 e-prikolica iz Trailer Dynamicsa.
Prema garancijama dobavljača, električne poluprikolice opremljene baterijama kapaciteta 300 kWh, 450 kWh ili 600 kWh omogućavaju uštedu goriva do 40 odsto, na udaljenosti od 500 do 600 kilometara. Na taj način doprinosi smanjenju emisije CO2.
Sistem kontrole pogona e-prikolice radi nezavisno, tako da nije potrebno uključivanje u interfejs traktora. E-prikolice se mogu kombinovati i koristiti sa traktorskim jedinicama svih proizvođača. A ovo je i za traktore koji se napajaju dizelom, gasom, električnom energijom i vodonikom.
DB Schenker će početi sa uvođenjem e-prikolica na svojoj mreži 2024. godine.