B92: Neće biti isto kao pre krize
Za predsednika BVL-a Tomasa Vimera, jasno je da ništa neće biti kao što je bilo pre korona krize i ruskog rata agresije. Umjesto toga, radi se o tome kako se lanci snabdijevanja mogu održavati u „novoj normali“, koju karakteriziraju uska grla i krize. „To neće biti kao što je bilo pre trenutnih poremećaja u lancima snabdevanja. Kada prevaziđemo trenutne krize, drugi će doći do izražaja i doneti nove izazove“, objasnio je Vimer.
Eksperti za logistiku moraju radikalno da preispitaju
Ono što on smatra potrebnim su otporniji lanci snabdevanja. To zauzvrat zahteva radikalno preispitivanje u mnogim procesima: „Ne samo od prethodnog primata troškova do novih prioriteta pouzdanosti i održivosti,“ rekao je Vimer. Logistika je okosnica njemačke ekonomije, a samim tim i slobodnog društva. „Posebno je važno razmjenjivati ideje među prijateljima u ovakvim situacijama – prijateljstvo znanja, da tako kažem“, nastavlja Wimmer.
P.S. Zabrinut pogled na Evropu
Rat u Ukrajini i sankcije protiv Rusije sada su u velikoj meri uzeti u obzir u lancima snabdevanja. Trenutno, međutim, mnoge proizvodne kompanije su zabrinute zbog razvoja u Kini. Tomas Hek, partner i šef China Business Group u konsultantskoj firmi Pricewaterhouse Coopers (PwC), ne vidi nikakvo opuštanje u vezi sa strategijom Zero Covid čak i nakon nedavnog stranačkog kongresa: „Mnoge kompanije nemaju za cilj potpuno razdvajanje, ali postoji povećana svest o riziku u vezi sa sopstvenim aktivnostima u Kini,“ objasnio je stručnjak za PwC.
Njemačka logistika vodi
Radna grupa za usluge lanca snabdijevanja Fraunhofer instituta za integrisana kola (IIS) ponovo je ove godine predstavila ažuriranje nemačke logističke industrije: Prema tome, nemačka logistika je porasla za pet odsto na 294 milijarde evra u 2021. godini. U 2019. godini to je povećanje od 2,5 odsto, u 2020. godini ponovo minus od 1,8 odsto. Od 3,36 miliona zaposlenih u industriji, oko 100.000 ljudi je zaposleno u operativnim i administrativnim logističkim poslovima nego prethodne godine.
Prognoza logističkih metoda
Logističke metode su se bavile i daljim ekonomskim razvojem. Odbor, koji je inicirao stručnjak za tržište BVL-a Kristijan Kil sa Univerziteta primenjenih nauka u Würzburg-Schweinfurtu, predviđa nominalni rast od 8,5 odsto za 2022. godinu, što je, međutim, uglavnom posledica rasta troškova i cena. Ekonomska proizvodnja bi tako dostigla 319 milijardi. Euro. Međutim, to nije razlog da se radujete i logistici i industriji: u stvarnom smislu pretpostavlja se povećanje od samo 0,6 odsto. Zbog nestabilne situacije, stručnjaci za logistiku trenutno ne daju prognozu za 2023. godinu.
Martin Schwemmer, član Logistikweisen i nedavno član radne grupe Fraunhofer, ocjenjuje situaciju na sljedeći način:
„Ovo nisu laka vremena. Trenutno vidimo rast gotovo isključivo vođen inflacijom, pored pritiska da se postignu klimatski ciljevi. Kompanije treba da odgovore na nestabilnost fleksibilnijim partnerstvima, većom transparentnošću i konkretnim merama za smanjenje emisije CO2. Strateška pitanja ne smiju biti zasenjena operativnim trendovima uskog snabdevanja energijom, uskih grla resursa, poremećaja u lancu snabdevanja i nedostatka veština.
Državni sekretar Lukšić pohvalio logistiku
Parlamentarni državni sekretar Oliver Lukšić, koji je ujedno i koordinator za logistiku Federalne vlade, pohvalio je brzinu inovacija u poslovnom sektoru:
„Ne postoji industrija koja se prilagođava promjenjivim uvjetima tako brzo kao logistika“, pohvalio je on.
(izvor;https://www.eurotransport.de/)