Intervju koji je izazvao ljutitu reakciju direktora ITD-a objavio je danski sajt za drumski saobraćaj Transport Magasinet u srijedu 19. oktobra.
Portparol Danske narodne partije Aleks Ahrendtsen izjavio je:
„Strani kamioni zauzimaju mnogo prostora na autoputevima, a to pogoršava zagušenja. Što je više zagušenja, veća je potražnja za proširenjem autoputeva, a neke će se proširiti tek za nekoliko godina, npr. kroz Odense. Bila bi prednost kada bi strani kamioni mogli da prođu kroz Dansku samo između 22:00 i 5:00 časova.
Ahrendsten je dodao: „Znam da to dovodi u pitanje slobodno kretanje EU, ali nas u Danskoj narodnoj stranci to baš i ne zanima.“
Gotovo neposredan odgovor Stefana K. Schoua na komentare došao je u obliku uvodnika na web stranici ITD-a koji je objavljen samo nekoliko sati nakon što je intervju Transport Magasinet otišao na internet.
U uvodniku svog editorijala, K. Schou je rekao sljedeće o predloženoj dnevnoj zabrani stranog HGV-a:
„Desničarski populizam je taj koji pokušava da iskopa jarak u transportnoj industriji. Danska narodna partija bi umesto toga trebalo da provodi vreme kako bi olakšala vožnju kamiona i vožnju u Danskoj.
K. Schou je opisao ideju kao „van reda“ prije nego što je dodao:
„Mora postojati pristojna plata i uslovi rada za sve koji idu na posao, ali autoput je zapravo radno mesto za strane kamione kada su u Danskoj. Ako ste zabrinuti zbog zagušenja, onda su kancelarijski radnici ti koji moraju da pronađu alternativni put do kancelarije.“
Uredništvo K. Schoua također je optužilo Ahrendstena da pokušava pojačati buku u očajničkom pokušaju da privuče pažnju zbog stranke koja se bori u anketama javnog mnjenja.
Šef ITD-a je ipak priznao da postoje problemi sa stranim kamionima u Danskoj kada je u pitanju neplaćeno parkiranje:
„Nadam se da će Danska narodna partija u budućnosti ozbiljnije raditi na drumskom teretnom saobraćaju. Ima mnogo toga da se uradi. Kada govorimo o stranim kamionima, i dalje postoje problemi u Danskoj u prikupljanju kazni za parkiranje. Ako Danska narodna partija želi da olakša vožnju i vozača u Danskoj, onda u Danskoj imamo katalog od 42 stranice sa novčanim kaznama i sankcijama na koje bi se mogli lako baciti.
Konačno, K. Schou je završio svoj editorijal, koji se pripisuje pod njegovim imenom, ali napisan u trećem licu, ovom ličnom dozom u Ahrendtsenu:
Generalni direktor ITD-a pamti vreme kada je Aleks Ahrendtsen nameravao da završi karijeru kao političar jer bi radije usrećio ljude. Stefan Schou se nada da Alex Ahrendtsen nije izabrao da ostane u politici samo da bi zagorčao život drugim ljudima.
(izvor:https://trans.info/)