- U 2021. godini povećan je broj smrtnih slučajeva na evropskim putevima za pet odsto u odnosu na pad od 17 odsto u prethodnim godinama, odnosno 20.000 smrtnih slučajeva. U nekim državama članicama napredak postignut tokom pandemije je izgubljen na putu.
- Trend za 2022. godinu je povećanje broja smrtnih slučajeva na putevima za 40% u nekim zemljama. O tome se raspravljalo sa državama članicama.
Najugroženiji biciklisti i biciklisti koji su prezastupljeni u smrtnim slučajevima na putevima. Nema čudesnih rešenja, nekoliko stvari koje treba uraditi:
- Rad sa ključnim indikatorima
- Na osnovu Akcionog plana Ujedinjenih nacija (države članice moraju da razviju nacionalne strategije)
- Na osnovu nečeg naučnog
- 5 miliona evra za period 2023-2024, što bi trebalo da pomogne u uspostavljanju pristupa zasnovanog na čvrstim argumentima i podacima.
O zakonodavnim inicijativama:
- Direktiva o bezbednosti motornih vozila;
- Pregovori o pravilima nove TEN-T mreže za povećanje bezbjednosti i sigurnosti na putu sa novim okvirom urbane mobilnosti za zdravije i zelenije gradove;
- Rad DG MOVE-a na uticaj na ponašanje vozača: revizija Direktive o izvršenju ili implementaciji sa pijredlogom u prvom kvartalu 2023. godine. Vozači koji nisu rezidenti imaju veću vjerovatnoću da počine saobraćajne prekršaje, jer im je lakše kada ne voze u svojim državama članicama da izbjegnu kaznu. Zbog toga je neophodno ojačati sankcije i krivična gonjenja uz saradnju između država članica; Direktiva o licenciranju vožnje, koja će uključivati veliki broj poboljšanja (obično predloženih 2023. godine), predviđa digitalne vozačke dozvole za smanjenje administrativnih opterećenja; za bezbjednost na putevima će se postarati da se studira obuka posebno za mlade, zavisnosti i brzinu).
- Takođe, razmotrite održivost određenih vozila na putevima od 2023. godine, biće potrebno ojačati bezbjednost za vozila koja će biti automatizovana ili nezavisnija. Upravljanje brzinom je jedan od uzroka smrti, Evropska komisija je već pozvala dvije države članice koje bi trebale ograničiti brzinu u svom nacionalnom zakonodavstvu.
- O stvaranju putne agencije, u izveštaju Evropskog parlamenta mogla bi da prikuplja podatke iz povezanih vozila, istraživanja o budućnosti mobilnosti sa ključnim pokazateljima, čime bi se poboljšala bezbjednost na putu na osnovu pouzdanih i naučnih podataka. Evropska komisija će se konsultovati spolja kako bi se videlo kakav će biti mandat ove agencije. Ovo je ideja koja napreduje.
(izvor:https://www.fntr.fr/)