IRU pozdravlja pokretanje kampanje Evropske agencije za #Road2FairTransport rada širom EU za profesionalne vozače i njihove poslodavce.
Kampanja EU ima za cilj edukaciju vozača i operatora drumskog prevoza o njihovim pravima i obavezama usred tekuće primjene Paketa mobilnosti 1, nedavno uvedenih pravila EU prvenstveno usmjerenih na postavljanje vozača i pravila vožnje i odmora.
Očekuje se da će #Road2FairTransport povećati atraktivnost vozačeve profesije, ključne za smanjenje hronične nestašice vozača u industriji drumskog transporta u EU.
Radu Dinescu, predsjednik IRU-a i generalni sekretar rumunskog udruženja za drumski saobraćaj UNTRR, rekao je:
„IRU pozdravlja ovu novu kampanju, koja je upravo pokrenuta na jednom od najboljih evropskih parking mjesta za kamione u Rumuniji. U potpunosti podržavamo osnovu za kampanju: poštovanje svih profesionalnih vozača i, što je najvažnije, menadžera transportnih kompanija u njihovom svakodnevnom poslu održavanja evropskih mreža mobilnosti i lanaca snabdevanja u pokretu.
„Kampanja takođe mora da pomogne sektoru drumskog saobraćaja da obrazuje širu javnost o tome da bude vozač u pokušaju da privuče više žena i mladih u profesiju,“ dodao je on.
Kao partner u socijalnom dijalogu koji predstavlja poslodavce u drumskom saobraćaju i teretnom saobraćaju u Odboru za socijalni dijalog EU za drumski saobraćaj, IRU je jedan od ključnih partnera ELA-e u kampanji #Road2FairTransport.
Raluka Marijan, direktorka za zagovaranje IRU EU, rekla je
: „Dok nastavljamo zajednički rad sa Evropskom komisijom i ELA na razjašnjavanju i objašnjavanju novih pravila Paketa mobilnosti 1 pogođenim zainteresovanim stranama, kampanja #Road2FairTransport pomoći će više od 900.000 operatora drumskog prevoza EU i njihovih vozača da razumiju i poštuju pravila u cijelom sektoru.“
Paket mobilnosti 1 je složen zakonodavni paket, sa brojnim izazovima u njegovoj implementaciji. Usvojen od strane zakonodavaca EU 2020. godine, reguliše ključne društvene i operativne aspekte pružanja usluga drumskog prevoza, uključujući pravila vožnje i odmora, pristup profesiji i tržištu i nova pravila o postavljanju vozača.
IRU, zajedno sa svojim članicama u svim državama članicama EU, bila je na čelu detaljnog rada na razjašnjavanju i objašnjavanju novih odredbi, kako kompanijama, tako i vozačima. Posvećeni stručni forum članova IRU-a sa oko 90 stručnjaka i mnoge IRU radionice sa institucijama EU, vladama, kompanijama i sindikatima, predvodili su ovaj rad.
Ranije ove godine pokrenut je i projekat koji finansira EU, a čiji IRU doprinosi, kako bi se razvile detaljne smernice i materijali za obuku kako za izvršioce, tako i za operatere.
Na linku su : Pravila o trajanju vožnje i odmora
Evropsko nadorno tijelo za rad
(izvor:www.iru.org)