Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA) pozdravlja ulazak na snagu Uredbe o opštoj bezbednosti (GSR) u okviru napora EU da prepolovi broj fatalnih i teških povreda od saobraćajnih nesreća u EU do 2030.
Putevi EU su daleko najbjezbedniji na svijetu. Mada danas na evropskim putevima ima još 45 miliona motornih vozila, broj žrtava puteva u EU je pao za oko 50 odsto od 2008. Održavanje ovog trenda važno je za industriju koja se ponosi projektovanjem, proizvodnjom i prodajom bezbjednih vozila na verovatno jednom od najzahtevnijih tržišta na svetu. Zaista, veći deo od 59 milijardi evra koje automobilski sektor godišnje ulaže u R&D posvećen je tehnologijama vezanim za bezbjednost.
ACEA pozdravlja ulazak na snagu Uredbe o opštoj bezbjednosti (GSR), kojom se određuju stroži novi propisi o padu i najnovije bezbjednosne tehnologije koje od ovog mjeseca moraju biti uključene kao standard u nove tipove vozila.
Ove tehnologije uključuju napredne sisteme pomoćnika upravljačkih programa (ADAS) kao što su:
- Otkrivanje ston preokreta
- Sistemi za održavanje trake za hitne slučajeve
- Napredno kočenje u slučaju opasnosti – sistem koji automatski započinje manevre kočenja ako je sudar neminovan
- Inteligentna pomoć pri brzini – sistem koji pomaže vozaču da ne ubrzava
- Signal za zaustavljanje u slučaju opasnosti
- Upozorenje o pospanosti vozača i pažnji
- Snimači podataka o događajima, koji će podržati istraživanje nesreće u budućnosti
Pored toga, komercijalna vozila će uključivati:
- Upozorenje za sudar pešaka i biciklista
- Informacije o slepoj tački, koje identifikuju ranjive korisnike puteva koji ulaze u oblast slepe tačke vozila
- Direktan vid za vozače, koji povećava vidljive oblasti kako bi se omogućilo da se vide ranjivi korisnici puteva
- Praćenje pritiska u gumama
Nekoliko ovih sigurnosnih sistema je naravno već danas široko dostupno i u upotrebi, ali sada će doći kao standard u svim novim tipovima vozila, uz dalja poboljšanja.
Naravno da nema mesta samozadovoljstvu. Svi se slažu da bi žrtve na putevima trebalo dodatno smanjiti, sa ciljem da se radi ka Viziji Nula. Tehnologija vozila, međutim, nije jedini način da se to postigne: mora se kombinovati sa bezbednijim ponašanjem vozača, boljom primjenom postojećih saobraćajnih pravila i, što je veoma važno, unapređenom putnom infrastrukturom.