U dva odvojena testa koja su izveli nemački časopisi za kamione, Volvo FH sa I-Save izašao je na vrh zbog ekonomije goriva. „To zaista potvrđuje da se naš naporan rad isplati. A sa našim novim ažuriranjima motora, Volvo FH sa I-Save će biti još efikasniji za gorivo“, kaže Peter Franzén, Product Manager Engines u kompaniji Volvo Trucks.
Na testovima, koje su uradili vodeći njemački časopisi Trucker and Transport, Volvo FH 500 sa I-Save postavljen je u odnosu na druge kamione evropskih konkurenata – i izašao je sa impresivnim rezultatima. Pobjedila je na oba testa na ekonomiju goriva, pokrivajući kombinaciju potrošnje dizela i AdBlue.
Volvo kamion je takođe pobijedio svoje konkurente kada je reč o održavanju velike prosječne brzine na dugim probnim rutama. Pored toga, Volvo FH sa I-Save je osvojio najviše poena u (Trucker’s) Kamiondžijinim ukupnim procjenama ukupnog vozila.
Volvo FH sa I-Save kombinuje veliku brzinu sa niskom potrošnjom goriva
„Ovi testovi su veoma tačni i zaista nam omogućavaju da pokažemo za šta smo sposobni. Naši inženjeri su uspeli da kombinuju veliku brzinu sa veoma niskom potrošnjom goriva, što je fantastično dostignuće. U vreme porasta cena goriva, efikasnost goriva je važnija nego ikada“, kaže Peter Franzén. Veoma je impresivno što smo pobijedili na testovima iako kamion nije bio opremljen novim motorom.
Volvo FH sa I-Save je u proizvodnji od 2019. Njegov koncept je da poboljša ekonomičnost goriva što je više moguće kroz kombinaciju pogona vozila, softvera i aerodinamike. Od njegovog pokretanja, mnoge nove funkcije su dodate i prerađene.
Volvo kamion koji je korišćen u testovima uključivao je nekoliko nedavnih ažuriranja njegovog aerodinamičnog dizajna u cilju poboljšanja protoka vazduha, kao što su čvršće praznine na prednjem dijelu i duže proširenje vrata. Da bi se obezbjedila maksimalna efikasnost goriva, kamion uvijek radi u Eko modu.
„Postoji mnogo malih dorada koje zajedno stvaraju te dobre rezultate testova. I veoma je impresivno što smo pobijedili na testovima iako kamion nije bio opremljen novim motorom. Najnovija ažuriranja će još više smanjiti potrošnju goriva. Biće veoma interesantno videti rezultat u dolazećim testovima trgovinske štampe“, kaže Peter Franzén.
Mala potrošnja AdBlue-a
Motor sa turbo jedinjenjem je srce I-Save. Među nedavnim nadogradnjama koje su pokrenute ove godine, proces sagorijevanja goriva je prerađen, trenje u motoru je smanjeno i naftni sistem je unapređen. Pored toga, motor ima novu pumpu za upravljanje uštedom energije i unapređeni kompresor za vazduh koji štedi gorivo tako što efikasnije povećava vazdušni pritisak.
Novi pametni softver I-Torque povećava energetsku efikasnost analizom podataka iz I-See-a i prilagođavanjem vožnje stvarnoj ruti.
„Naši inženjeri su pogledali sve detalje kako bi motor bio još efikasniji za gorivo. Ažurirali smo i naš automatizovani I-Shift menjač. Brži odgovori doprineće nesmetanoj vožnji i poboljšanju ukupnoj ekonomičnosti potrošnje goriva“, kaže Peter Franzén.
Sa nedavno pokrenutim rafinerijama, I-Save kumulativno može da doda poboljšanje ekonomije goriva od 13 odsto – u poređenju sa nivoom potrošnje kada je prvi put uvedena.
Još jedna prednost Volvo FH sa I-Save je njegova niska potrošnja AdBlue koja je, kao i dizel, postala sve skuplja.
„Ekonomija goriva je ključna za haulere i nastavićemo da okrećemo svaki kamen kako bismo pronašli dalja poboljšanja. Veoma sam ponosan što možemo da ponudimo proizvod koji može da pomogne našim korisnicima da povećaju svoju profitabilnost, istovremeno smanjujući svoj uticaj CO2“, kaže Peter Franzén.
Test transportnog magazina ukratko
Ukupna udaljenost probne staze: 93 km na dugim putevima oko Minhena, Nemačka
Težina bruto kombinacije: 40 tona
Specifikacije Volvo kamiona: Lagana šasija, Globtroter XL
Rezultate: Volvo FH 500 sa I-Save imao je najbolju ekonomičnost goriva i držao je najveću prosječnu brzinu.