Scania omogućava potpuno elektrificiran transport ATP režimu (rashlađene hrane) od 64 tone Švedska kompanija koja podržava Akfood, Dagab, proširila je svoj vozni park za dnevni transport hrane električnim vozilima. Dagab trenutno koristi i potpuno električna i hibridna teretna vozila u Stokholmu. Pored njih, u regionu Geteborga će se za prevoz robe koristiti električni kamion od 64 tone.
Scania i Dagab imaju blisko partnerstvo koje seže unatrag nekoliko godina, sa ciljem da razviju flotu koja se može upravljati bez fosila. Dagab je bio pionir u Švedskoj 2021, da koristi Scania teški električni kamion u svom poslovanju. Ovo partnerstvo je prošireno; Električni kamion za hranu od 64 tone – prvi te vrste – pušten je u rad u Geteborgu. Novi električni kamion pokazuje kako Scania isporučuje pametnu tehnologiju za transport rashlađene i smrznute elektrificirane hrane. Infrastruktura za punjenje je vitalna komponenta za teške transporte, a takođe u ovoj oblasti Scania i Dagab imaju snažno partnerstvo. Njihov novi kamion biće napunjen zelenom strujom. Planiranjem i brzim punjenjem cilj ovog kamiona je da saobraća više od ostalih službenih vozila tokom najmanje dve smene dnevno i da isporučuje kvalitetno, dostupnost i efikasnost. To znači značajno smanjenje uticaja na klimu i životnu sredinu na trasi od 300 do 450 km dnevno. Sa trećom smenom uticaj na klimu biće još manji.
Teški električni transporti i transport rashlađene hrane izazov su kada je riječ o tehnologiji jer su potrebna kompatibilna sučelja između utičnica za kontrolu temperature i pametne integracije kako bi se smanjila potrošnja energije i za kamione i za prikolicu. Vozilo, dakle, ima jače komponente od električnih vozila koja Scania sada ima u serijskoj proizvodnji kako bi se mogla nositi sa zahtjevnim operacijama.
Električni kamion počet će voziti od jeseni 2022. godine. (izvor: https://trans.info)
Scania predstavlja nove električne kamione sa poboljšanim baterijama za regionalni transport
Scania je najavila pokretanje nove električne linije za regionalne operacije. Unaprijeđene su baterije kamiona, sa ugrađenim paketima od 624 kVh, dok je mogućnost punjenja povećana na 375 kV. To znači da jedan sat punjenja može da obezbedi domet do 300 km.
Baterije kamiona su poboljšane, sa ugrađenim paketima od 624 kVh, od kojih je svaki montiran u kompaniji Scania. Sistem grejanja i hlađenja je prerađen kako bi se održala optimalna radna temperatura pogonskog sklopa i baterije, ali i da bi se vozačima omogućila veća kontrola nad temperaturom u kabini. Domet vozila zavisi od nekoliko faktora, uključujući težinu, konfiguraciju i topografiju, ali traktor 4×2 sa šest baterija će moći da putuje do 350 km između punjenja, putujući prosečnom brzinom od 50 km/h (80 km/ h). Mogućnost punjenja je povećana na 375 kV, što znači da nakon sat vremena punjenja može dodati do 300 km dometa. Kontinuirani nivo izlazne snage za Scania 45 R i S je 410 kV, približno 560 KS. Dok novi trostruki električni pogonski sklop obezbeđuje dovoljno elektromehaničkog odvoda snage da podrži aplikacije koje su potrebne za energiju. To znači da se nova električna vozila na baterije mogu koristiti za temperaturno kontrolisan i rasuti transport.
Međuosovinsko rastojanje truka 4×2 je povećano na 4.150 mm kada je precizirano sa šest baterija, što mu omogućava da iskoristi prednosti evropskih propisa o velikim vozilima. Bruto težina voza za tegljač je do 64 tone. Novi potpuno električni kamioni su sada dostupni za naručivanje, a proizvodnja počinje u četvrtom kvartalu 2023.
(izvor:https://trans.info/)