Kao što je izvijestio TEG Road Transport Index, sektor prijevoza je zabilježio najoštriji pad, sa padom indeksa za 12,1 poena (9,16%) u januaru. Uprkos ovom mjesečnom padu, cijene prijevoza su porasle za 10,3 indeksna poena (9,39%) u odnosu na prethodnu godinu.
Kurirski sektor je doživio manji pad, sa indeksom koji je pao za 7,7 poena (5,81%) u januaru. U odnosu na prošlu godinu, kurirske cijene su porasle za 2,3 indeksna poena (1,88%).
„TEG Haulage Index je pao u januaru u odnosu na decembar, ali u granicama onoga što se očekivalo – to se dešava na početku svake godine,“ komentirala je Kirsten Tisdale, viši konsultant za logistiku i lanac snabdijevanja u Aricia Ltd. „U međuvremenu, TEG Courier je pao samo 6% u odnosu na prošli mjesec, malo manje nego što se očekivalo, ali znamo iz IMRG Weekly eCommerce Round Up da je online namještaj radio izuzetno dobro u januaru, uprkos GFK anketi o povjerenju potrošača koja pokazuje smanjenje velike namjere kupovine – mješovite poruke!“
Ekonomski i geopolitički faktori opterećuju rast
U svom posljednjem izvještaju, TEG se poziva na Reutersovo istraživanje, navodeći da širi ekonomski izgledi ostaju neizvjesni. Povjerenje potrošača palo je u januaru, a GfK indeks je pao za pet bodova. Anketa je opisala rast početkom 2025. godine kao „mlak“, primjećujući kontrakcije u zaposlenosti i poslovnom optimizmu.
Inflacija je ostala stabilna na 2,5% u januaru, što je potaknulo očekivanja da bi Banka Engleske mogla sniziti kamatne stope sa 4,75% na 4,5% u februaru.
U svojim najnovijim otkrićima, TEG se poziva na Statista istraživanje, koje pruža određeni optimizam za logistički sektor. Predviđa da će se globalne količine paketa povećati za 59% do 2027. u odnosu na 2022. godinu, dostižući 256 milijardi paketa.
U svojoj analizi cijena goriva, TEG naglašava da su cijene goriva zabilježile skroman rast u januaru, nastavljajući uzlazni trend zabilježen od juna 2024. godine. Cijene dizela porasle su za 1,6 penija po litru (1,12%) na 144,12 penija, iako su i dalje 4,14 penija niže nego u januaru 2024. godine. Cijene benzina porasle su za 0,88 penija po litru (0,65%) na 137,11 penija, što je još uvijek 2,75 penija niže nego prije godinu dana.
Prema TEG-ovom izvještavanju Udruženja cestovnih prijevoznika (RHA), britanski prijevoznici koji su kupili ili iznajmili nove ili rabljene kamione između 1997. i 2015. mogu imati pravo na naknadu štete kao dio kolektivne tužbe udruženja protiv proizvođača kamiona optuženih za namještanje cijena. Krajnji rok za uključivanje je 28. februar 2025. godine, a procjenjuje se da je pogođeno 600.000 kamiona. Preduzeća ne moraju biti članovi RHA da bi učestvovala.
TEG također citira Udruženje operatera flote (AFP), koje upozorava da organizacija poziva vladu da odgodi MOT testove za 4,25 tona električnih kombija zbog poteškoća u osiguravanju termina za testiranje. Ova vozila su klasificirana kao teška teretna vozila i moraju proći testiranje nakon jedne godine, a ne tri, stvarajući manjak dostupnih mjesta za testiranje.
AFP predlaže period odgode tehničkog pregleda od šest do 12 mjeseci zaprve dvije godine testiranja kako bi se operaterima flota omogućilo vrijeme da osiguraju slotove za testiranje.
Mješoviti signali za 2025. godinu
Na osnovu podataka TEG indeksa, pad indeksa je usklađen sa historijskim trendovima, sa cijenama prijevoza i kurira koje odražavaju sezonske prilagodbe. Cijene goriva nastavljaju rasti, iako su i dalje niže nego prije godinu dana. Ekonomska neizvjesnost i geopolitički razvoj mogu uticati na transport i logistiku, ali rast globalnih količina paketa i potencijalno smanjenje kamatnih stopa mogli bi ponuditi određeno olakšanje u narednim mjesecima.
https://trans.info/en/teg-2025