Nakon 2030. godine, rast električnih kamiona na baterije će se ubrzati. Do 2030. godine, očekuje se da će se udio kamiona s nultom emisijom (baterijski električni i vodikovi) povećati sa oko 1% sada na oko 16% ukupne flote. Do sredine tridesetih to će biti oko 50%. Većina njih će se sastojati od električnih kamiona na baterije.
Utovar na logističkim lokacijama umjesto punjenja goriva na pumpi
Punjenje električnih vozila će stoga sve više zamijeniti tradicionalno punjenje dizelskih vozila na pumpi. Kompanije će radije puniti vozila što je više moguće u logističkim nekretninama koje posjeduju ili iznajmljuju, a ne na javno dostupnim centrima za punjenje zbog relativno niže cijene po kWh, uštede vremena i veće kontrole napajanja. Zbog ovih prednosti, kompanije sa električnim komercijalnim vozilima će biti spremne da plate veću najamninu za logističke lokacije sa opcijama punjenja. Sophie Kraaijeveld, Sector Banker Real Estate: „Nerazvijeno područje oko logističkih nekretnina postaje sve važnije sada kada naplata privatnog vlasništva uzima maha.“
Dodatna vrijednost logističkih nekretnina sa opcijama utovara će se povećati
Veći očekivani prihod od najma za logističke lokacije sa opcijama naplate znači da su investitori koji kupuju također spremni platiti više za ove lokacije na duži rok. Drugi razlog je taj što će infrastruktura za punjenje okrenuta budućnosti sve više biti dio standarda održivosti koje koriste investitori. Očekuje se da će se dodana vrijednost opcija naplate u logističkim nekretninama povećati kao rezultat oba razvoja.
Što je niža cijena po kWh, to je veća dodana vrijednost
Stanodavci koji mogu ponuditi nižu cijenu po kWh za punjenje službenih automobila putem pametnih rješenja (na primjer proizvodnjom vlastite električne energije, korištenjem baterija za skladištenje energije i pametnim punjenjem) mogu povećati dodanu vrijednost svojih logističkih lokacija. Trenutno, distributeri troše u prosjeku oko 20% svojih ukupnih troškova na troškove sagorijevanja. Također uzimajući u obzir cijenu po kWh pri odabiru logističkih lokacija, distributeri mogu pokušati smanjiti troškove punjenja vozila. To stvara prostor za snižavanje vlastitih stopa i na taj način jačanje njihove tržišne pozicije.
Erik Slaaf, Sector Banker Transport, Logistics & Mobility: „Dok je u prošlosti prijevoznik bio ovisan o zemljama OPEC-a, glavnim dobavljačima goriva i vladi za cijenu goriva, njegovi vlastiti izbori za proizvodnju energije, skladištenje i infrastrukturu za punjenje mogu napraviti razliku u budućnosti.“
Potencijal zarade stanodavca u velikoj mjeri određen trima faktorima
Dovoljna snaga, prostor i dovoljno visoka stopa popunjenosti stanica za punjenje potrebni su za zaradu novca s opcijama punjenja u logističkim nekretninama. Neće sve lokacije ispuniti ove preduvjete u kratkom roku. Neki primjeri:
- Nedovoljan kapacitet snage: za punjenje električnih kamiona, često će biti potrebno pojačanje mreže. Zbog zagušenja mreže, može proći nekoliko godina do deset godina prije nego što mrežni operater može obaviti potrebne radove, u zavisnosti od regije i specifične lokacije;
- Neprikladni krovovi za solarne panele: procjenjuje se da jedna trećina krovova distributivnih centara ima nedovoljnu nosivost da podrži dodatnu težinu solarnih panela.
- Ograničena potražnja za punjenjem: na nekim lokacijama, buduće potrebe za punjenjem mogu biti relativno niske. Na primjer, ako zakupac lokacije u potpunosti outsourca sve svoje transportne aktivnosti i transportni partneri zadovoljavaju svoje potrebe za naplatom negdje drugdje. Što je manja potražnja, to će biti teže nadoknaditi ulaganja u infrastrukturu za punjenje na lokaciji.
Kako bi se predvidio prelazak na električni transport, pravovremena priprema od strane stanodavaca je stoga neophodna. Mapiranje budućih potreba za punjenjem u logističkim područjima i stvaranje preduvjeta za ponudu opcija punjenja su dva važna koraka.
https://www.ttm.nl/energie/ee