Konsultantska kompanija za menadžment McKinsey objavila je studiju o IAA Transportu u kojoj ispituje faktore za brže povećanje vozila sa nultom emisijom. Prema tome, cijene vozila s alternativnim pogonima moraju pasti i do 50 posto. Ostali faktori.
Da bi se ispunili evropski klimatski ciljevi, udio novoregistriranih električnih kamiona i kamiona na gorive ćelije, koji je trenutno manji od dva posto, mora se povećati na 40 posto do 2030. godine. Ovo je rezultat studije koju je na IAA Transportation objavila konsultantska kompanija McKinsey. Prema McKinseyu, ako povećanje uspije, svaki drugi novi kamion mogao bi biti bez emisija 2035. godine u najboljem mogućem scenariju. Poslovanje s novim vozilima će činiti samo sedam posto dobiti u 2035. godini, dok će tržište rezervnih dijelova činiti 38 posto, a nove ponude mobilnosti zasnovane na podacima, kao što su rješenja za punjenje ili osiguranje, činit će 34 posto.
Prema rezultatima studije, da bi povećanje bilo uspješno i da bi ukupni troškovi vlasništva bili slični onima kod dizelskih kamiona, troškovi nabavke moraju biti smanjeni do 50 posto, a troškovi punjenja za 25 posto u odnosu na danas. „Pod trenutnim uvjetima, električni kamioni na baterije možda neće biti skuplji za kupovinu od 30 posto kako bi bili privlačni kupcima u smislu ukupnih troškova vlasništva,“ kaže Philipp Radtke, viši partner u McKinseyu.
Anketirano 250 operatera flote
Za studiju, McKinsey je anketirao oko 250 operatera voznih parkova o njihovom stavu prema vozilima s nultom emisijom. Mnoge logističke kompanije, posebno one manje, nisu u poziciji da ispune 50 do 250 posto veće troškove nabavke za vozila sa alternativnim pogonima. 34 posto ispitanih izrazilo je nesigurnost oko trajanja baterije, 31 posto se žalilo na dugo vrijeme punjenja i 30 posto na nedostatak dometa s BEV-ovima.
Potrebno je 900.000 privatnih punionica do 2035. godine
Što se tiče infrastrukture za punjenje, do 900.000 privatnih punionica bi moralo biti instalirano u Evropi do 2035. godine – to bi zahtijevalo 20 milijardi američkih dolara ulaganja. „Trenutno, samo djelić ove sume je posvećen,“ kaže Anna Herlt, viši partner u McKinseyjevom uredu u Münchenu i globalni šef konsultantskog odjela za komercijalna vozila. Razlozi za to uključuju spore procedure odobravanja i priključke parkova za punjenje kamiona na električnu mrežu.
Nove, ponude zasnovane na podacima iz jednog izvora kao što su leasing i finansiranje, rezervni dijelovi, rješenja za punjenje, digitalne usluge i osiguranje pod ključnom riječi „Truck-as-a-service“ (TaaS) mogu pomoći u smanjenju mogućih rizika u tranziciji na industriju komercijalnih vozila sa nultom emisijom. „Gotovo tri četvrtine profita industrije u 2035. godini će doći od ovih ponavljajućih usluga“, kaže Tobias Schneiderbauer, koautor studije. 90 posto anketiranih logističkih kompanija je zainteresirano za TaaS. „Za proizvođače i dobavljače iz kamionske industrije, nove kompetencije, na primjer u softverskom sektoru, ali i saradnje i partnerstva sa tehnološkim igračima postaju sve važnije kako bi učestvovali u budućem povećanju vrijednosti industrije.“