Solarni stručnjaci iz Minhena Sono Motors i paprika za pretvaranje električnih komercijalnih vozila zajedno započinju testove sa elektrifikovanim Mercedesom Citaro C1, uključujući fotonaponski sistem. Električni pogon nekadašnjeg dizel autobusa dolazi od bibera, kompleta solarnog autobusa na krovu kompanije Sono Motors. Suđenje, koje bi trebalo trajati dvije godine, odvijat će se s kupcima na javnim cestama – a održat će se već u decembru. Fokus je na stvarnim energetskim prinosima PV sistema sa 14 modula i maksimalnom izlaznom snagom od oko 1,3 kW, kao i podacima o potrošnji povezanih jedinica. Prema Sono Motorsu, očekuje se da će instalacija generisati godišnji prosek od 3,3 kWh dnevno, na osnovu vremenskih uslova u Minhenu.
Električna energija koju generiše fotonaponski sistem ne sme se koristiti za sam pogon, već se ubacuje u niskonaponski ugrađeni električni sistem (24 V). Cilj je, dakle, da se na ovaj način snabdevaju klima uređaj i druge pomoćne jedinice i da se olakša visokonaponska baterija i DC/DC pretvarač. Prema partnerima, to bi moglo dovesti do dužeg radnog vremena, manjih ciklusa punjenja i nižih ukupnih troškova vlasništva.
Inteligentna kontrola za visoku efikasnost
Fotonaponski moduli su integrisani preko MCU (Maximum Power Point Tracking Central Unit) kompanije Sono Motors. Prema rečima proizvođača, višekanalni kontroler solarnog punjenja ima inteligentan algoritam koji optimizuje energetske prinose PV modula. To dovodi do visoke efikasnosti praćenja i konverzije u uslovima zračenja koji se brzo menjaju. Prijenos solarnih podataka sa MCU-a na server zauzvrat upravlja Pepperova telematska jedinica.
„Verujemo u budućnost u kojoj će svako vozilo biti solarno električno vozilo. Iz tog razloga, uvereni smo da naš prvi e-bus sa solarnom tehnologijom predstavlja odlučujući korak za budućnost javnog prevoza,“ objašnjava Laurin Han, izvršni direktor i suosnivač Sono Motorsa. Izvršni direktor Andreas Hager raduje se podacima iz praktičnog testa. Ideja o ugradnji dodatnih PV sistema direktno na električno vozilo podržava filozofiju njegove kompanije da pogonskim sistemima obezbedi maksimalnu energetsku efikasnost za još održiviji sektor komercijalnih vozila.
https://www.eurotransport.de/artik