Oštre kritike na račun vlade semafora u saveznoj vladi izrazili su predstavnici Generalnog udruženja transportne industrije Donje Saksonije (GVN) na parlamentarnoj večeri u Hanoveru. Prisustvovalo je oko 400 učesnika.
„Nedostaje li semaforu oko za osiguranje sredstava za život tvrtki i radnih mjesta?“, upitao je predsjednik Općeg udruženja prometne industrije Donje Saksonije (GVN) Mathias Krage u parlamentarnoj večeri oko 400 sudionika iz prometne industrije i iz Donje Saksonije. Prema izvještaju, udvostručenje putarine kao i zakoni o gorivu i energiji nameću ogromne troškove transportnoj industriji i „uzimaju zrak za disanje“. Zaštita klime je važna, ali ne sme da bude ekonomska olupina i da dovede do nesolventnosti, rekao je predsednik GVN.
Klimatski prihvatljiva transformacija
Sa ministrom za ekonomske poslove, saobraćaj, izgradnju i digitalizaciju Donje Saksonije, Olaf Lies (SPD), GVN je sada pokrenuo zajedničku deklaraciju u pravcu Berlina. U tom kontekstu, GVN se zalaže za klimatski prihvatljivu transformaciju, imenujući poteškoće i ukazujući na rješenja. „Imamo dojam da – za razliku od Donje Saksonije – federalna vlada nije shvatila ozbiljnost situacije i treba povremeno podučavati od praktičara“, objasnio je Krage.
Opasnost od ilegalizacije kanabisa
Osim toga, Krage se osvrnuo na nekoliko točaka iz aktualne politike. Na primer, delimična legalizacija kanabisa. „Zakon šalje signale potrošnje umjesto opasnosti. Opasnost se više odnosi na drumski saobraćaj. Ali drumski saobraćaj ne sme da bude poligon za testiranje kanabisa.“ U Zakonu o lancu snabdevanja, zakoni i rizici odgovornosti koji su zapravo namenjeni kompanijama sa više od 1.000 zaposlenih ne bi trebalo da se prebacuju na mala i srednja preduzeća u logistici. Osim toga, Krage je objasnio da dodatak građana ne bi trebao biti konkurent tržištu rada. A s obzirom na aktuelnu raspravu o minimalnoj zaradi, Krage je rekao: „Ako kancelar traži 15 eura, onesposobljava odgovornu komisiju za minimalnu plaću. Podsticaji su potrebni za rad, a ne za nerad. U suprotnom, brzo će se reći: Duža nezaposlenost zahvaljujući novcu građana. Mora postojati odgovarajuća distanca između plata i novca građana.
Pretjerana birokratija
Izvršni direktor GVN-a Bendžamin Sokolović objasnio je da birokratija sve više parališe privredu. Prema Regulatornom savetu za kontrolu (NKR), teret usklađenosti za privredu porastao je sa oko 9,3 milijarde evra na 26,8 milijardi evra od jula 2022. do juna 2023. godine. Već su planirane nove obaveze za kompanije.
Reforma Zakona o vozačkim dozvolama
Za borbu protiv nestašice vozača mogla bi da pomogne reforma zakona o vozačkim dozvolama, naglasio je Sokolović. Predlozi GVN-a su stoga odobrenje e-učenja, očni test kod optičara umesto kod oftalmologa, obavezan pregled od strane porodičnog lekara umesto kod profesionalnog lekara i ukidanje principa boravka za sticanje vozačke dozvole. Pored toga, neophodna je lakša imigracija kvalifikovanih radnika i time brže izdavanje viza. Takođe ima smisla imati kvalifikaciju koja počinje u trećim zemljama i priznavanje vozačkih dozvola iz trećih zemalja.
54% veći prevoz robe
Što se tiče infrastrukture, Sokolović je objasnio da će, prema podacima Federalnog ministarstva saobraćaja, drumski teretni saobraćaj do 2051. godine porasti za 54 odsto. Stoga, ne postoji alternativa unapređenju puteva i mostova, izgradnji 40.000 nedostajućih parking mesta za kamione i, pre svega, značajnom poboljšanju kvaliteta boravka vozača kamiona na odmorištima.
Veća pouzdanost zahteva
Ministar za ekonomske poslove, saobraćaj, izgradnju i digitalizaciju Donje Saksonije Olaf Lies (SPD) pozvao je na veću pouzdanost u transportnoj politici, aludirajući na iznenadni kraj promocije e-vozila. „Ovde se ukrštaju veze sever-jug i istok-zapad na putu ili železnici,“ naglasio je Lies.
Vodonik kao buduća vožnja kamiona
Bez obzira na to, on vidi dobre izglede za vodik kao buduću vožnju kamiona. Međutim, on je istakao da trenutno nema ni „kokoške ni jajeta“, odnosno ni kamiona ni infrastrukture za punjenje goriva. Međutim, napravljen je početak. Laži se posebno oslanjaju na Komisiju za drumsko-teretni saobraćaj, koju je u januaru osnovao federalni ministar saobraćaja Volker Wissing (FDP).
https://www.eurotransport.de/artikel