Prkoseći ograničenoj infrastrukturi i nedostatku osoblja: Federalno ministarstvo za digitalizaciju i saobraćaj (BMDV) udvostručuje sredstva za upotrebu veštačke inteligencije u vazdušnom transportu.
Federalno ministarstvo za digitalizaciju i saobraćaj (BMDV) ulaže u upotrebu veštačke inteligencije u vazdušnom transportu. Projekat „Digital Test Field Air Freight“ dobiće dodatna sredstva od 6,8 miliona evra do avgusta 2026. godine. Cilj je suzbijanje nedostatka osoblja i ograničene infrastrukture kako bi se roba nastavila isporučivati brzo, tačno i fleksibilno.
Ostati međunarodno konkurentan
Digital Test Field Air Freight dobio je dodatnu finansijsku injekciju od 6,8 miliona evra od BMDV-a. Time se finansiranje dovodi do 13,7 miliona evra i ukupnog obima od 18 miliona evra. To je jedini način na koji možemo rasporediti oskudno osoblje na ciljani način, optimalno iskoristiti ograničenu infrastrukturu i tako dugoročno smanjiti troškove“, kaže Oliver Lukšić, parlamentarni državni sekretar u Federalnom ministarstvu za digitalizaciju i saobraćaj, objašnjavajući ovu investiciju.
Ovo su ciljevi projekta
U projektu, nemačke lokacije vazdušnog tereta rade zajedno sa drugim tržišnim igračima na prenosivim digitalnim rešenjima koja su dostupna međunarodnoj zajednici u open source-u. Fokus projekta je na daljem razvoju i produbljivanju dosadašnjih dešavanja i koncepata. To uključuje, posebno, upotrebu međunarodnog standarda podataka o jednom zapisu i primjenu AI metoda kako bi se osiguralo da su procesi povezani. Na primer, predviđanje korišćenja teretnog prostora od strane putničkog prtljaga uz podršku veštačke inteligencije može se koristiti za određivanje kapaciteta slobodnog teretnog prostora i njihovo korišćenje za teretni transport. Pored toga, projekat istražuje primenu i adaptaciju automatizovanih i autonomnih robota za punjenje za upotrebu u sektoru vazdušnog tereta na aerodromima, kao što je EvoBot na aerodromu u Minhenu. Robot koji je razvio Fraunhofer IML tamo prevozi teret do 100 kilograma. Zahvaljujući AI, može djelovati samostalno ili u roju.
Učesnici u digitalnom testnom polju vazdušnog transporta
Projekat će se realizovati u bliskoj saradnji sa postojećim partnerima konzorcijuma iz industrije vazdušnog tereta. Među njima su aerodromi u Frankfurtu, Kelnu, Lajpcigu i Minhenu, kao i kompanije kao što su CHI Deutschland Cargo Handling, DB Schenker, Lufthansa Cargo i Sovereign Speed. Pored toga, Airbus i Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj (IATA) namenjeni su kao pridruženi partneri za projekat, zajedno sa LUG Aircargo, i po potrebi će ojačati tim.