„Mala senzacija“, „rijedak primjerak“ i „stari trik“ – to su termini koje danski novinari koriste za opisivanje inspekcije određenog poljskog kamiona. Sve zato što se ispostavilo da je vozač ovog vozila petljao sa tahografom pomoću magneta.
Inspekcija je obavljena, na autoputu E20, u blizini grada Køge u istočnom dijelu Danske. Poljski vozač uhvaćen je ilegalno koristeći magnet tako što ga je naneo na tahografski impulsor kako bi zaustavio rad senzora pokreta. S druge strane, na šta ukazuje reakcija danskih oficira, ovaj oblik manipulacije radnim vremenom već se može nazvati transportnim klasikom. Šef lokalne policije priznao je u intervjuu za medije da je ovo prva „magnetna“ vožnja koja je pronađena na njegovom području od… nekoliko godina!
Nažalost, ovaj osećaj može da bude ozbiljan. Danci su pokrenuli upravni postupak, čija je posljedica zabrana vožnje u Danskoj i izricanje novčane kazne vozaču i prevozniku. Ovdje se ne navode specifični iznosi, ali danski sudovi su poznati po primjeni vrlo visokih iznosa, čak i desetaka tisuća zlota.
S obzirom da je danas tako rijetkost, dat ću vam malo objašnjenja za one koji ne znaju. Pa, tahografi podložni magnetima počeli su da postaju stvar prošlosti u oktobru 2012. godine, sa promenom propisa uvedenih u to vreme. Zahtevao je upotrebu KITAS 2+ keramičkih detektora pokreta, koji su otporni na magnetizam, a takođe je zahtevao dodatni, nezavisni signal brzine, kao što je ABS sistem. Tada se počelo raspravljati o prvim „tahografskim prekidačima“, odnosno instalacijama na bazi ilegalnog softvera i fabrikovane opreme. Korišćenje tuđe kartice je takođe postalo popularno.