Nova pravila se ukratko zovu „Opšti bezbednosni propisi“ ili GSR. Većina njih uključivaće kamione i traktorske jedinice sa GVW-om većom od 3,5 tone, novoprimljene u zemljama Evropske unije od jula 2024. Postojaće i jedan uslov proširen na prikolice i poluprikolice sa GVW većom od 3,5 tone, a tri zahteva biće odložena za period 2026-2029.
Šta će sada biti obavezno:
1. Automatski uključite svetla upozorenja na opasnost pod jakim kočenjem.
2. Poništavanje kamere ili senzora.
3. Sistem upozorenja za prekoračenje ograničenja brzine primenljivog na datom odeljku.
4. Radari da upozoravaju na osobe ili predmete sa strane „slepa tačka“.
5. Radar da upozori na ljude ili predmete ispred kamiona kada se pokreće od zastoja.
6. Fabrička instalacija koja vam omogućava da povežete prekidač sa alkoholom koji prekida paljenje dok ne uradite alko-test.
7. Sistem koji prati vreme vožnje i upozorava na moguće simptome umora.
8. Sistem za praćenje pritiska u gumama. To će takođe uključivati prikolice i poluprikolice.
9. Sistem koji prati ponašanje vozača i upozorava na simptome nedostatka fokusa na putu. Odloženo za 2026.
10. Taksi konstruisan na način koji smanjuje slepe tačke, dajući direktnu vidljivost pešacima ili biciklistima. To može biti, na primer, povećanje opsega glazure ili nižeg položaja tela. Odloženo za 2029.
11. „Crna kutija“, ili sistem za evidentiranje informacija o punom kretanju vozila neposredno pre nesreće. Odloženo za 2029.
Iznad: Volvo FM je nedavno prikazan u ovom članku
Na spisku ostalih obaveznih komada opreme koji će morati da se dodaju novoprimljenim kamionima od 2024. godine (ceo spisak možete pogledati ovde), postoji veoma interesantna odredba. To su kamere ili senzori koji su do sada bili veoma redak prizor u transportnoj industriji. Zato sam odlučio da pogledam izbliza da odagnam svaku sumnju.
Opšta pretpostavka je da će svi novi kamioni registrovani u Evropskoj uniji od jula 2024. godine morati da imaju sistem koji će olakšati obrtanje. Ukratko, zvaće se REIS (Reversing Information System), a u praksi će značiti kameru ili senzore koji su dovoljno precizni da upozore vozača na objekte ili ljude iza vozila. Na taj način cilj je da se smanji broj sudara koji se dešavaju tokom urbanog manevrisanja.
Navedeni uslov je da se primenjuje na vozila sa odobrenjima tipa N1, N2 i N3. To podrazumeva kamione iz apsolutno svake tonažne klase, kako kategorije C, tako i kategorije B. Drugim rečima, kamere ili senzori se mogu očekivati na svim vrstama solo ili dostavnih kombija, servisiranjem, na primer, distribucijom ili opštinskom industrijom.
Wabco Senzor za obrtanje kamiona:
Sa druge strane, ovaj zahtev se neće primenjivati ni na kakve prikolice ili poluprikolice (to su O1, O2, O3 i O4 odobrene). Tako da izgleda da će ljudi koji voze sa C+E ili B+E vozačkom dozvolom i dalje morati da se obrću bez pomoći kamera ili senzora.
Pored toga, navedeni uslov takođe podleže dodatnoj pećini. Navodi da će u izuzetnim slučajevima, kada ugradnja senzora ili fotoaparata nije strukturno izvodljiva, autoritet za odobravanje moći da dozvoli prodaju kamiona bez ove vrste opreme. To u praksi može da znači da će, na primer, vanseri kamioni sa specijalizovanim telima biti izuzeti od ovog zahteva.
Dakle, ukratko: kamere ili senzori za obrtanje biće obavezni za kamione, ali samo za one koji voze bez prikolice ili poluprikolice, i to samo ako postoji pogodno mesto za ovu namenu.
U nastavku, kao radoznalost: Obrnuta kamera koja čini prikolicu nevidljivom – Valeo želi da je stavi u prodaju
https://40ton.net/obow