Šesta generacija Mercedes-Benz Actrosa predstavljena je danas u verziji sa unutrašnjim sagorevanjem. Pridružiće se električnoj varijanti predstavljenoj prošle godine, deleći modifikacije karoserije i neku novu opremu.
Novi Actros L – kako se vozilo zove – ističe se prije svega svojim revidiranim prednjim krajem. Duži je 8 cm od svog prethodnika i stoga aerodinamičniji i zaobljeniji. Pored toga, proizvođač obraća pažnju na eliminaciju mnogih otvora iz karoserije, uklanjanje gornje rešetke hladnjaka, dodatno punjenje lukova točkova i poboljšanje spojlera. Zajedno, očekuje se da će ovo smanjiti otpor vazduha, što će rezultirati do 3% manjom potrošnjom dizela od svog prethodnika.
Ova redizajnirana karoserija, nazvana ProCabine, i dalje će biti dostupna u tri varijante nadmorske visine krova – StreamSpace, BigSpace i GigaSpace. Ponuda uključuje i sistem pod nazivom SoloStar Concept, koji je „limuzina“ koju vole vozači. Današnja premijera, s druge strane, nije uključivala novinu u vidu produženog prostora za spavanje – Mercedes-Benz se očito nije odlučio za takvo rješenje, iako ga je mogao uvesti na osnovu novih propisa EU za aerodinamičnija tijela. Što se tiče širine kreveta ili prostora između sedišta, ProCabine će stoga ostati uporediv sa svojim prethodnicima.
Lista nove komforne opreme uključuje nove presvlake sedišta, deblje dušeke i podloge za krevet napravljene od rešetkastih okvira. Povećan je broj prekidača na krevetima, korišćeno je novo noćno osvetljenje i uvedena je opcija drugog frižidera. Jedinice proizvedene od aprila 2025. godine takođe će imati na raspolaganju novi multimedijalni sistem, sa glasovnom kontrolom i poboljšanim menijem. S druge strane, ukupni izgled interijera nije se promijenio u odnosu na svoje prethodnike.
Što se tiče bezbednosti, Mercedes-Benz između ostalog hvali nove Matrix LED farove, koji su opcionalni. Tu je i nova, šesta generacija prednje kočnice za hitne slučajeve (ABA 6), sa funkcijom posmatranja nekoliko saobraćajnih traka do 250 metara ispred radara. Isti sistem će omogućiti kamionu da potpuno koči sa brzine od 60 km/h ako njegovu stazu pređe pešak, biciklista ili drugi automobil. Nova, druga generacija sistema za praćenje slepe tačke (ASA 2) dopunjena je drugim, dodatnim radarom, koji je sada postavljen i na vozačevu stranu. Njegov radni domet biće 7 metara napred ili 30 metara unazad. Pored toga, Mercedes-Benz je unapredio sistem autopilota sa trećom generacijom sistema autopilota (ADA 3), koji je dizajniran da drži vozilo sigurnije i glatkije u svojoj traci. Još jedna premijera najavljena je i za april 2025. godine, u obliku inteligentnijeg PPC sistema za tempomat koji analizira informacije o situaciji u saobraćaju. Ovo omogućava tempomat da automatski prilagodi svoju brzinu prilikom približavanja zagušenju, nesrećama ili radovima na putu, predviđajući ih unapred.
Novi sistemi će uključivati i one koji ispunjavaju obavezne zahteve uvedene na listi EU za jul 2024. godine. To će, između ostalog, uključivati sistem koji sprečava pokretanje ako se otkrije prepreka tačno ispred vozila, priprema za alkoholnu interlokaciju, prilagođavanje merenju pritiska u gumama poluprikolice, kao i obavezna kamera za vožnju unazad.
Ali šta se desilo ispod kolibe? Ovde za sada neće biti većih promena, jer će novi Mercedes-Benz Actros L uglavnom biti dostupan sa trećom generacijom motora OM 471, koji je već prikazan 2022. godine (i opisan na ovom linku u to vreme). Radi se o popularnom 12,8-litarskom motoru, dostupan sa dve varijante turbopunjača, razvija do 530 KS i nudi sistem pod nazivom Top Torque (dodatnih 200 Nm dostupno iz sedme brzine). Nakon njega sledi PowerShift menjač sa poboljšanim softverom, koji ubrzava vreme odziva do 40%. Pored toga, manje uobičajeni motori OM 470 i OM 473, odnosno verzije od 10,7 i 15,6 litara, i dalje će biti ponuđeni za lakše i teže primene.
Očekuje se da će prodaja novog modela početi pre kraja januara. S druge strane, početak serijske proizvodnje i isporuke kupcima planiran je za decembar ove godine.
Video prezentacija ProCabine-a, još uvek u električnoj verziji:
Dodatne foto galerije dizel verzije: