Pristupi logističkog poslovnog lanca snabdevanja za prevazilaženje permakrize Manhattan Associates komentariše kako trgovci na malo mogu da se prilagode i pobede glavne i tekuće izazove u lancu snabdevanja. Proteklih nekoliko godina bilo je burno za trgovce na malo i potrošače, sa krizom troškova života, uvećanom inflacijom i višim kamatnim stopama, što se pokazalo teškim za obe strane.
Prošle godine je skoro 24.000 brodova prešlo prolaz koji povezuje Sredozemno i Crveno more, prevozeći oko 12% globalne trgovine i 30% globalnog kontejnerskog saobraćaja; takođe je nosio 40% azijsko-evropske trgovine. Brodski putevi Crvenog mora, zajedno sa Sueckim i Panamskim kanalima, vitalne su arterije trgovine za ceo svet. Prema Institutu Kiel, globalna trgovina je opala za 1,3% od novembra do decembra prošle godine kao rezultat militantnih napada na trgovačke brodove u Crvenom moru; nedavni poremećaji i rastuće regionalne tenzije na Bliskom istoku još jednom su oštar podsetnik da otpornost lanca snabdevanja ne treba uzimati zdravo za gotovo. S obzirom da poremećaj lanca snabdevanja pokazuje malo znakova jenjavanja, brendovi moraju naučiti da se prilagođavaju tekućim krizama.
Trgujte sa poverenjem Potrošači danas očekuju najbolje iskustvo kupovine, što znači da je od suštinskog značaja da brendovi isporučuju put kupca bez problema. To se najbolje postiže najnovijom tehnologijom. „U maloprodaji, kupci dosledno podižu ulog za maloprodaje,“ komentariše Craig Summers, potpredsednik, Severna Evropa i MEA, Manhattan Associates. „Kada potrošači uživaju u novoj mogućnosti koju nudi jedan prodavac, očekuju da će drugi brzo implementirati slično iskustvo. Stvaranje jedinstvenog, besprekornog korisničkog i pridruženog iskustva sa softverom koji objedinjuje onlajn, mobilnu trgovinu i trgovinu u prodavnicama je od vitalnog značaja kada se vašim timovima pruža više vidljivosti zaliha, prodaje i podataka o preferencijama kupaca.”
Savršeno planiranje sprečava loše performanse A u okruženju koje se stalno razvija i ubrzano razvija brendove, stvaranje što veće efikasnosti omogućava veću prilagodljivost, sprečavanje i ublažavanje kriza. „Primena uvida u strategije zaliha u svim prodajnim kanalima na kojima vaš brend posluje je apsolutno ključna za maksimiziranje profita i minimiziranje otpada u svim njegovim oblicima – vremena, novca i životne sredine. Rešenja koja obezbeđuju prediktivnu i autonomnu optimizaciju vaše globalne mreže zaliha koristiće P&L i planeti, sve u isto vreme“, dodaje Samers. Konsolidacija i izvršenje Na kraju, postojanje jedinstvenog rešenja znači da brendovi mogu brzo da odgovore na probleme – i uspešno.
Summers nastavlja: „Ujedinjavanje tehnologije je ključno za navigaciju sve izazovnijim digitalnim pejzažima. Konsolidacijom celokupne distribucije, radne snage, automatizacije, transporta i upravljanja dvorištem u jedinstveno rešenje zasnovano na oblaku, možete osigurati da se izvršenje vašeg lanca snabdevanja kontinuirano prilagođava i povećava kako bi zadovoljilo vaše poslovne potrebe i vaše poslovne izazove.” ‚Permakriza‘ neće, po svojoj prirodi, uskoro nestati. Stoga je od suštinskog značaja da, uz prave tehnologije i smernice, preduzeća ugrade agilnost i otpornost u svoje strategije lanca snabdevanja kako bi pružila kontinuiranu efikasnost, profitabilnost i kontinuitet u neizvesnim vremenima – ili u suprotnom rizikuju da podlegnu pritisku stalnih poremećaja.