Požari u kamionima nisu ništa novo na putevima, a njihovi uzroci mogu biti zaista raznovrsni. Međutim, nedavno je primećeno nešto posebno u ovoj oblasti, tačnije alarmantno ponavljanje požara u kojima su učestvovali višegodišnjeg MAN-a.
Nemački industrijski portal „Eurotransport.de“ detaljnije je pogledao ovu temu sa popularnom Fejsbuk stranicom „LKW – Unfälle und Kontrollen“, koja prati nesreće u kojima učestvuju kamioni. Novinari su zajedno istakli da među informacijama o požarima izazvanim tehničkim problemima dominira MAN TGX. To treba da budu jedinice od kraja proizvodnje prethodne generacije, uglavnom od modela godina 2017-2019, koje su gorele na putevima u oko 45 jedinica od početka 2023. godine, odnosno u roku od desetak meseci.
Gde su uzroci ovih požara? Već prošlog meseca Nemci su izneli svoje prve sumnje da su motori veoma osetljivi na prekomernu potrošnju nafte. Kako je objašnjeno, u teškim uslovima rada, to može dovesti do mehaničkog oštećenja, a kao rezultat toga, vruće ulje može da se sipa na komponente opreme i tako izazove požar (kompletno objavljivanje „Eurotransport.de“ možete pogledati ovde). Danas se pojavio i još jedan članak na tu temu, koji potvrđuje ranije izveštaje zasnovane na daljim slučajevima. Zato autori tekstova upozoravaju vlasnike TGX modela iz modela godina 2017-2019 da posebno potraћe naftu i generalno pravilne uslove rada svojih vozila.
Odgovor MAN-a na prvu publikaciju, onu od pre mesec dana, bio je dvostruki. S jedne strane, kompanija je navela da je na putu skoro 900.000 kamiona njenog brenda u Evropi i da niko ne polaže masovne pretenzije, pa je teško razgovarati o pojedinačnim slučajevima požara. S druge strane, međutim, primljeno je da su primećeni faktori koji ubrzavaju ozbiljna oštećenja motora. To podrazumeva, ali nije ograničeno na, prerane inspekcije nafte, prekomerne visoke obrtaje ili vožnju kontaminiranim uljem.