Ocean Network Express (ONE) ponovno je postavio rekord za najveći broj kontejnera utovarenih na brod. Novi ONE Intelligence, posljednji od nove klase ultra velikih kontejnerskih brodova, ukrcao je više kontejnera od svog sestrinskog broda, u Aziji prije plovidbe za Europu ranije ovog mjeseca, prenosi The Maritime Executive.
Upravo isporučen iz brodogradilišta, brod je ostvario peti uzastopni rekord ONE-a u nešto više od tri mjeseca. ONE Intelligence dovršio je utovar u Aziji sa zaustavljanjem u Singapuru između 12. i 14. siječnja. Utovaren je s izračunatih 22.202 TEU (nije stvarni teret jer brodovi općenito nose 2X veličine FEU kutija, ali se prijavljuje na TEU ljestvici).
ONE Intelligence raspoređen je na FE3 servisu koji povezuje Europu i Aziju, a njezin AIS signal pokazuje da trenutno obilazi Južnu Afriku. Ovo je posljednji od šest brodova ONE-a koji su uvedeni na rutu koja je započela u lipnju 2023. godine. Svaki brod je dug oko 400 i širok oko 61 metar. Registrirani su u Liberiji i njima upravlja 34 člana posade.
ONE navodi da su brodovi dizajnirani za povećanje učinkovitosti rukovanja kontejnerima s kapacitetom od 24.136 TEU. Također prvi primjenjuju tehnologije za zaustavljanje širenja krtih pukotina u ultra-debelim čeličnim pločama visoke čvrstoće kao dio napora za povećanje učinkovitosti opterećenja. Svaki brod ima 24 reda za kontejnere i kapacitet za 2.000 referentnih jedinica, navodi The Maritime Executive.
Prvi ostvareni rekord bio je 21.954 TEU-a utovarenih u Singapuru 11. i 12. studenog prošle godine na brodu ONE Integrity. Brod ONE Innovation, koji je bio prvi u klasi koji se pridružio floti u lipnju 2023., nadmašio je taj rekord s prijavljenih 22.000 dok je bio u Singapuru 14. prosinca. ONE Ingenuity ukrcao je teret od 22.071 TEU-a, a nakon toga je uslijedio još jedan rekordni teret od 22.159 TEU-a. na ONE Inspiration.
Brodovi su naručeni krajem 2020. godine, a izgradio ih je Nihon Shipbuilding s podjelom posla između Imabari Shipbuildinga i Japan Marine United Corp. Posljednji brod, ONE Intelligence, izgrađen je u Imbarijevom brodogradilištu Saijo.
Brodovi su opremljeni glavnim motorom MAN B&W snage 62.000 kW koji im omogućuje brzinu od 22 čvora. Njihova radna učinkovitost poboljšana je oblikom pramčanog bulba i zakrivljenog kormila, kao i sustavom upravljanja na brodu. Kako bi se smanjio njihov utjecaj na okoliš, opremljeni su hibridnim tipom EGCS SOx uređaja za pročišćavanje ispušnih plinova i za napajanje električnom energijom s obale gdje je to moguće.
ONE je danas šesta po veličini kompanija za kontejnerski prijevoz s ukupnim kapacitetom od 1,8 milijuna TEU. ONE trenutno ima 232 plovila s dodatna 44 naručena, prema Alphalineru. Prije nešto više od tjedan dana, ONE je izvijestio da je naručio desetak brodova s pogonom na metanol od 13.000 TEU kao sljedeći dodatak svojoj floti. Očekuje se da će isporuka ove klase započeti 2027. s podjelom posla između dva kineska brodogradilišta.
https://pomorac.hr/2024/01