Godinama niko nije želeo da vozi električne kombije od 4,25 tona. Čak je otišao toliko daleko da su MAN i Volkswagen povukli svoje teške e-kombije sa tržišta. Kako je sada drugačije. Zbog muke oko izuzeća, više od 1500 vlasnika kombija je sjebano. Prošlog septembra, registrovano je skoro 400 ovih težih električnih kombija. Iveco eDaily izgleda, posebno u ovoj shemi boja, svjež i ažuriran. Obratite pažnju na prekrasnu LED rasvjetu
Zvučnik
Iveco eDaily predstavljen je prošle godine. Naravno, dostupan je kao kamion od 3,5 tone, ali test model koji vidite na ovim stranicama može težiti 3800 kg. To je zbog dva pakovanja baterija koja vise ispod šasije eDaily-jevih merdevina, što je dobro za ukupno 74 kWh. Novine su prošle godine dobile i kozmetičke novosti. Na primer, sada vidimo brend veliki odmah iznad rešetke i prelepo LED osvetljenje je standardno ugrađeno. Na šasiju je montirano prekrasno tijelo kutije iz CityBoxa. Sa vratima i bez vrata prtljažnika, tako da se opcioni ePTO može izostaviti. Međutim, uskoro vidimo da je sklopivo stepenište skliznuto u stražnji dio šasije. Ovo olakšava ulazak u teretni prostor. Nadgradnja je odličnog kvaliteta, sa dosta svetlosti i dobra za 21 kubni metar zapremine utovara. Teret ostaje na 925 kg. To nije toliko za toliku količinu, ali bi moglo biti dovoljno za puno poslova. Šlep može da primi 3,5 tone.
Digitalni
eDaily ponovo izgleda moćno, posebno sa svojim krovnim spojlerom za dodatnu aerodinamiku. 16-inčne felge su predivne. Samo slika sa ’38 ELEC‘ izdaje da imamo posla sa teškim automobilom. Kao dostavni kombi, ovaj Iveco je najbliži kamionu. Bar je tako radio kao Daily sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Šta je sa električnom verzijom? Prvo, pogledajmo unutrašnjost. Lako ulazimo u kabinu, gdje nas čekaju mnoge poznate stvari. Stolice koje se dobro uklapaju, na primer, uključujući sedište koje se može podešavati pod uglom. Još uvijek vidimo analogne satove na ekranu, ali i digitalne informacije. Ovo delimično odgovara ekranu osetljivom na dodir na kontrolnoj tabli. Ovo daje mnogo informacija o automobilu i odgovara aplikaciji Iveco ON na pametnom telefonu. Ne moramo koristiti tahograf, spljošteni volan se lijepo uklapa u ruku. Uvek dobar u dnevnom boravku: obilan prostor za skladištenje.
Road hum
Vožnja Iveco eDaily je posebno prijatna. Daily je nekada imao karakterističan dizel zujanje, ali to je sada nestalo. Na brodu je vrlo tiho, električni pogonski sklop jedva da se čuje. Najglasniji zvuk je zvučni signal sistema upozorenja Lane Departure Warning System, koji je očigledno prestravljen da ćemo skrenuti sa puta. Upravljanje je vrlo lagano u eDaily, možda previše lagano za neke. Snaga od 140 kW može se naći u tri načina: normalna, eko i snaga. Normalno je dobro za upotrebu, eko čak i ako vozite prazno kao mi i snaga je nepotrebna. Pruža maksimalnu snagu u ograničenom vremenskom periodu. Mislimo da to nije potrebno, osim ako niste puni prikolice. Način na koji je regeneracija organizovana je predivan. To se može uraditi pomoću automatskog menjača. Dajući mu dodir ulijevo, možete birati između tri moda: jedrenje, u kojem se jedva da se ikakva energija povrati ali se dugo obalazi, regenerativno, u kojem su pogonske kočnice već čvrsto primijenjene, te vožnja s jednom pedalom, koja toliko jako koči na motoru da se pedala kočnice zapravo može ostaviti netaknutom. Adaptivni tempomat je lijep, ali nema stop-go funkciju, što je lijepo u saobraćajnim gužvama. Nedostaju nam i zagrejana sedišta i zagrejano vetrobransko staklo. Ni EDaily nema toplotnu pumpu.
Spor
Iako vozimo kamion od 3,8 tona sa B vozačkom dozvolom, vozimo N2 vozilo, kamion. To znači da je eDaily ograničen na 90 km/h i da se zabrane ulaska za kamione sada odnose i na nas. To znači, na primer, da nećemo moći da vozimo naš fiksni put potrošnje za električne dostavne kombije. Ovo poslednje je i dalje podnošljivo, ali sa našim pametnim kombijem za dostavu sada smo osuđeni da visimo između desne trake između kamiona. Dakle, sporiji smo nego sa kombijem od 3,5 tone.
Potrošnja
Vozimo naše putovanje potrošnjom na još jednoj rundi od 40,5 km i nismo opremljeni teretom. Dopunjujemo baterije na 100% (domet: 211 km i vozimo kilometre preko raznovrsne rute. Na kraju eDaily ponovo povezujemo sa brzim punjačem u Fastned-u, gde automobil može da se puni na 80 kW. Još uvijek imamo 81 posto kapaciteta baterije i 175 km dometa lijevo. Za 33 minute ponovo napunimo baterije i za to nam treba 14,51 kWh. Donosi potrošnju na 35,8 kWh na 100 km, dok ugrađeni računar vozila spominje 12,7 kWh/100 km. Istina je u sredini. Vozili smo se istovareno. Sam Iveco nam pokazuje rezultate potrošnje kombinacije od 5,1 tone sa prikolicom: 37 kWh na 100 km.
Iveco eDaily je vredan dodatak segmentu teških električnih kombija. Izuzeće od C vozačke dozvole je vrijedno za mnoge poduzetnike. Nadam se da će se dugo održavati. Za modelsku 2024. godinu, eDaily će dobiti nekoliko dodatnih karakteristika.
TEKST: ARJAN VELTHOVEN | SLIKE: TTM.NL
Specifikacije i mjerenja
BrandIvecoTypeeDaily 38S14EMotorelectric motorTransmission stepless automatic transmissionBattery pack (kWh)74Power (kW/hp)140/191Torque (Nm)400External dimensions lxwxh (cm)672 x 205 x 308Wheelbase (cm)410Cargo space lxwxh (cm)423 x 214 x 224 Lift height (cm)423 x 224 Lift height (cm)2875Pay(kg)925Max. unladen)35,8Range207WLTP CO2 emisije (g/km) 00Cijena od (€)55,000Cijena kao testirana (€)95,000 |