Kada su mnoge evropske zemlje uvele kazne za 45-časovni odmor u kabinama, Danska je odlučila da posegne za dodatnim, još restriktivnijim rešenjem. Pa, na javnim parkiralištima, posebno na autoputevima, Danci su uveli opštu zabranu parkiranja kamiona duže od 25 sati.
Danci su to videli kao efikasan način da se ograniči obim krijumčarenja i kabotaže koje u njihovoj zemlji sprovode strani prevoznici. S druge strane, Evropska komisija je u tome videla nezakonitu akciju, ograničavajući slobodu pružanja usluga unutar zemalja EU. Komisija je zbog toga dovela Dansku pred Sud pravde Evropske unije.
Slučaj je sada osuđen, a danske vlasti su oslobođene optužbi. Sud je priznao da bi zabrana parkiranja duže od 25 sati mogla imati primjetan uticaj na aktivnosti stranih prevoznika na danskim cestama. Međutim, konstatovano je i da ovo ograničenje od 25 sati ne postoji na privatnim parkingima, a Evropska komisija nije uspela da pokaže da je broj takvih privatnih parkinga prenizak. Stoga se smatralo da žalba protiv danskih vlasti nema dovoljno dokaza.
Ukratko, danska zabrana javnih zaustavljanja duže od 25 sati i dalje može da se primenjuje. Scene poput one ovekovečene na gornjoj fotografiji (danska kontrolna akcija od januara 2020. godine, u blizini Arhusa) neće nestati sa parkinga.