Sudije u Karlsrueu proglasile su poseban budžet vlade semafora „neustavnim i ništavnim“. Sa oko 60 milijardi evra, savezna vlada je želela da pokrene važne projekte za Nemačku kao poslovnu lokaciju, pa otuda i naziv Fond za klimu i transformaciju (KTF).
„Značajni gubici volumena“
Prema rečima dr Florijana Eka, generalnog direktora Nemačkog transportnog foruma, KTF u celini nije doveden u pitanje. „Ali injekcija od 60 milijardi evra će naravno dovesti do značajnog gubitka obima. Stoga, federalna vlada sada mora pronaći dodatna sredstva ili ih dati prioritet i preusmjeriti. Takođe bi mogla da postoji pretnja od globalnog nedovoljnog trošenja,“ rekao je Ek u odgovoru na istragu eurotransport.de.
Naravno, mjere bi mogle postati žrtve potrebe za štednjom novca. „Na mnogim mestima, međutim, biznis i građani se oslanjaju na ove investicije i mere podrške, tako da transformacija posrće i da bi se zbog toga mogli propustiti klimatski ciljevi federalne vlade. Ovo brisanje bi takođe dovelo u pitanje pouzdanost klimatske i lokacijske politike i kredibilitet savezne vlade.“
Program finansiranja KsNI finansiran od strane KTF-a
Sektor saobraćaja posebno bi trebalo da ima koristi od KFT-a – u čitavom periodu finansijskog planiranja od 2022. do 2026. godine, BMDV je trebalo da dobije ukupno oko 20,4 milijarde evra sa KTF-om. Mere koje finansira KST uključuju i grantove za kupovinu komercijalnih vozila sa alternativnim, klimatski prihvatljivim pogonskim sistemima (KsNI) i Nacionalnim programom obnove flote za komercijalna vozila.
„KTF sadrži investiciona sredstva za železničku infrastrukturu kao i za digitalizaciju železnica i proširenje infrastrukture za punjenje goriva i punjenje. Osim gubitka povjerenja, radi se i o gubitku planiranja sigurnosti za privredu, te investicije dolaze“, kaže Eck.
„Industrija logistike će naručiti manje kamiona“
On opisuje posledice na sledeći način: „Građevinska industrija će smanjiti kapacitete, transportnom sektoru će nedostajati količine vodonika i e-goriva, a logistička industrija će naručiti manje e-kamiona ako proširenje infrastrukture za punjenje ne napravi nikakav napredak u doglednoj budućnosti.“
Prema rečima generalnog direktora Transportnog foruma, postoji potreba za sinhronizacijom transportne, energetske i digitalne tranzicije. „Ono što ovde preti je korak unazad za transformaciju ne samo u transportnom sektoru, već i u svim sektorima privrede.“
https://www.eurotransport.de/artikel/