Nadogradnja S-Way- a, kao i njene povezane serije X-Way i T-Way, nije jedina novina koju je Iveco predstavio tokom premijere u sredu. Tu su i neke zanimljive promene u manjem Daily modelu i o njima ću vam reći u nastavku teksta.
Najmanji Iveco se promenio uglavnom u pogledu elektronike, uključujući i bezbednosne sisteme i rešenja koja olakšavaju rad. Ovo nije slučajnost, jer govorimo o modelu koji je dostupan ne samo u 3,5 tone, već i do 7,2 tone. To znači da Dejli mora da ispuni uslove za laka vozila i istovremeno bude uvršten na listu obavezne opreme za sve nove kamione sledeće godine.
Na prvi pogled, primetićemo tri nova radara. Prvi od ovih, mnogo veći nego ranije, pojavio se u redizajniranom prednjem braniku, više napred i sada ima trodelni dizajn. Na bočnim stranama tela montiraju se još dva radara i mogu imati čak četiri moguća oblika. U kombiju su delimično sakriveni u linijama tela, dok u verzijama postavljenim po telu mogu ili da se isture sa bočnih strana taksija, da budu pričvršćeni sa bočnih strana zadnjeg dela rama, ili da budu krunisani zadnjim braničem. Na slikama iznad možete videti prvu i četvrtu od ovih opcija.
Zahvaljujući ovim radarima, između ostalih, sada se očekuje da će Iveco Daily ponuditi dugačku listu novih sistema pomoći vozačima. Između ostalog, vozilo će kočiti ispred bicikliste u „slepoj tački“, prestati da se vraća u rikve kada drugi automobil počne da se približava sa strane otpozadi, potpuno automatski vozi u saobraćajnoj gužvi, i neće se kretati napred ako se ispred njega detektuje pešak. Pored toga, tu će biti i takozvani drugosrojatski autopilot, dakle sistem koji automatski drži vozilo u centru trake. To će pomoći vozaču da održi stazu, iako neće dozvoliti da se volan pusti duže od desetak sekundi.
Implementacija novih zahteva može se naći i u enterijeru. Očekuje se da će apsolutno svaki 2024. godine Daily imati ekran od 10 inča za volanom koji će zameniti sve merače. Šta više, svaki kupac koji se odluči za verziju sa radiom dobiće i drugi 10-inčni ekran koji se nalazi u centru radne površine. To je važno jer će poslužiti i kao ekran za obrnutu kameru, koja će i sledeće godine postati obavezna oprema. Ali šta je sa kopijama u kojima kupac podnosi ostavku na radiju? U ovom slučaju, Iveco će koristiti neobično rešenje – kamera za obrtanje će preneti sliku na displej iza volana.
Manje promene u enterijeru takođe uključuju novi prekidač za izbor režima rada (ekonomičan ili dinamičan). Pojavio se na vozačevom desnom kolenu, odmah pored redizajniranog štapa 8-brzinske automatske transmisije. Pored toga, gornji deo radne površine je redizajniran, čime su nađene dve otvorene police za male artikle. Kada je reč o olakšavanju utovara, verzija kombija može biti opremljena Keyless Entry&Go sistemom, koji će prepoznati vozača koji se približava i otvoriti teretni prostor. Što se tiče pozicije u vožnji, nisam primetio nikakve novitete. Iveco takođe nije najavio neke veće promene u powertrains-u, tako da ćemo ipak dobiti 2,3 ili 3,0 dizelaše, kao i električnu verziju (400 kilometara dometa) ili gasnu varijantu (600 kilometara dometa).
Foto galerija koju je objavio proizvođač: