Prošle sedmice 12 traktorskih jedinica kineske marke Westwell stiglo je u luku Felixstowe u Velikoj Britaniji. Ova vozila su korištena za transport kontejnera, prevozeći ih oko terminala, na privatnim cestama. To će se raditi isključivo uz upotrebu autopilota, što je već nagovještavano pojavom ovih neobičnih kamiona.
Hutchison Ports, koji upravlja terminalom Felixstowe, testira kineske prototipove od 2018. godine. Pre pola godine Britanci su odlučili da izvrše veliku porudžbinu, potpisavši ugovor o isporuci 100 jedinica. Prvih 12 ih je upravo stiglo u luku i već ih možemo vidjeti na priloženim fotografijama. Ostali su već na putu, trenutno na krstarenju iz Šangaja.
Prošle sedmice 12 traktorskih jedinica kineske marke Westwell stiglo je u luku Felixstowe u Velikoj Britaniji. Ova vozila su korištena za transport kontejnera, prevozeći ih oko terminala, na privatnim cestama. To će se raditi isključivo uz upotrebu autopilota, što je već nagovještavano pojavom ovih neobičnih kamiona.
Hutchison Ports, koji upravlja terminalom Felixstowe, testira kineske prototipove od 2018. godine. Pre pola godine Britanci su odlučili da izvrše veliku porudžbinu, potpisavši ugovor o isporuci 100 jedinica. Prvih 12 ih je upravo stiglo u luku i već ih možemo vidjeti na priloženim fotografijama. Ostali su već na putu, trenutno na krstarenju iz Šangaja.
Sa isporukom celokupnog voznog parka, transport na kontejnerskom terminalu će biti u velikoj meri automatizovan. Westwell traktori su potpuno lišeni taksija, umjesto toga imaju samo zatvorena kućišta. Sadrže elemente električnog pogona, sadrže tri displeja za komunikaciju sa okolinom, a takođe nose svu opremu za autopilota, kao što su radari, lidari i kamere.
Autopiloti će biti daljinski nadgledani iz posebno pripremljene kancelarije. Očekuje se da će veštačka inteligencija igrati važnu ulogu u tome, učeći kako efikasnije koristiti traktore. To je, pak, već izazvalo neke kontroverze među Britancima, uostalom, teško je naći mjerljiviji primjer zamjene vozača i prevoznika računalima.