Kada je reč o ugovornim stopama, situacija se poboljšava. Bilo je moguće zaustaviti padove, a čak su i ove godine prvi put zabilježili minimalno povećanje. Ugovorne stope u trećem kvartalu bile su za 1,4 odsto veće nego u drugom kvartalu. Istovremeno, bili su gotovo jednaki stopama iz istog perioda prošle godine, sa gubitkom od samo 0,4 odsto za njih.
Međutim, u slučaju spot stope, situacija postaje sve dramatičnija. U ovom slučaju, pad se nije mogao zaustaviti, a stope iz trećeg kvartala bile su još 1,2 odsto niže nego u drugom kvartalu. Štaviše, kada ih uporedimo sa stopama iz istog perioda prošle godine, ukupan pad ispada čak 14,8 odsto! I kao da to nije dovoljno, na tržištu je postojala potpuna anomalija, koja nije zabeležena od početka ovih izveštaja, odnosno od 2017. godine. Naime, spot stope su u trećem kvartalu očigledno pale na nivou ugovornih stopa, doslovno okrenuvši tržište naopačke.
Ova drama među tačkastim stopama može se objasniti sa previše dostupnih kamiona u odnosu na količinu raspoloživih tereta. Ovako nešto rezultira prežestokom konkurencijom za jednokratne narudžbe. Ovaj nedostatak tereta, s druge strane, rezultat je inflacije, koja je smanjila potrošnju širom Evrope. Sve dok se evropsko ekonomsko raspoloženje ne poboljša, ovaj problem se može nastaviti.
https://40ton.net/stawki-za-transpor