Još jedna poznata kompanija odlučila je da testira električnu poluprikolicu. Ovaj put, elektrifikovani „curtainsider“ je testiran u BMW grupi, gde će se koristiti u isporukama u automobilske fabrike.
BMW Group Logistics i njen transportni partner Gahr International dobili su Krone Mega Liner sa električnim pogonom od Trailer Dynamics tokom sedam dana. Ovo vozilo je imalo svoj set vučnih baterija ispod poda, a njegova centralna osovina bila je povezana sa električnim motorom. Kao rezultat toga, poluprikolica je značajno olakšala dizel pogon MAN TGX-a, koji je vozio na čelu cijele kombinacije.
Tokom prva četiri dana, BMW je testirao set na maloj udaljenosti. Kamion je putovao u radijusu od 250 kilometara od fabrike u Dingolfingu u Bavarskoj, na autoputevima i putevima niske kategorije. S druge strane, kada je proveravana potrošnja goriva traktora, bila je tačno 46,59 odsto manja nego kod obavljanja istog posla sa konvencionalnom poluprikolicom.
U naredna tri dana test je produžen, ovaj put na tipičnu rutu autoputa. To je bilo između Lajpciga i Maminga u istočnoj Bavarskoj, gde je voz morao da pređe oko 450 kilometara u svakom pravcu. Transportovano je opterećenje komponenti od 16 tona za BMW putničke automobile, dok je potrošnja goriva traktora pala još više nego na lokalnim rutama. To je za 48 odsto manje nego kada se radi sa konvencionalnom poluprikolicom bez električnog pogona.
Gore navedeni rezultati podudaraju se sa onima koji su već zabilježeni tokom testova na DSV i DB Schenker. Tako da imamo dalju potvrdu da sistem Trailer Dynamics zaista radi i može smanjiti potrošnju goriva traktorskih jedinica na oko 10 litara dizela na 100 kilometara.
Iako postoji i pećina. Nakon svakog putovanja od Leipziga do Mamminga ili natrag, baterija električne prikolice morala se napuniti. Maksimalna radna udaljenost ovde je oko 600 kilometara, a onda je vozilu potrebno najmanje 3-4 sata ispod stuba, poput električnog automobila. U tu svrhu BMW je koristio sopstvene punjače, koji se nalaze u fabričkim prostorijama. Pored toga, dotični sistem povećava težinu seta, zbog prisustva baterija. O tome sam više pisao u sljedećem članku: Poluprikolica sa pogonom snažnim kao traktor – 500 KS na osovini u Krone eMega Lineru
Povezani punjač: