Izveštaj CE Delft-a, koji je naručila Fondacija za prirodu i životnu sredinu, jasno je stavio do znanja da će podsticaji cena i kulturna promena biti neophodni kako bi sektor transporta bio efikasniji. Više saradnje i dvostruka stopa za namet za kamione su pomenuti kao alati.
Međutim, praksa je mnogo neposlušnija od izveštaja. „Već postoji mnogo saradnje, ali na ad hoc osnovi,“ kaže Paul Buijs, predavač održive logistike na Univerzitetu u Groningenu. Ako želite da to radite sistematski, morate da pronađete partnera koji tačno odgovara vašem poslu. Da bi dobro funkcionisali, potrebno je podeliti mnogo podataka. Na primjer, o ruti, teretu, kupcu. Sve podatke koje ne želite dati (mogućim) konkurentima.
Prema izveštaju, faktor opterećenja je 55% neiskorišćen. No, to i nije tako loše, kaže Rob Aarse iz TLN-a, koji je nedavno govorio na E-Truck Experienceu. „Statistika se odnosi samo na kilograme, dok nešto poput staklene vune, na primer, uopšte ne teži mnogo, ali i dalje možete imati pun kamion.“ Osim toga, prema Aarseu, kamion se ne može uvijek puniti. Uzmite pješčani kamion, koji se nakon prevrtanja tereta mora vratiti po novi pijesak. „Ne možeš ga napuniti u povratku.“ Prema Aarseu, to ne znači da nema šta da se poboljša.
Na primer, mnogi projekti usmereni na poboljšanje i veću efikasnost nisu se dobro završili. Projekat vodova je bio hvaljen, ali se ispostavilo da radi samo minimalno u praksi. Projekti koji moraju da poboljšaju saradnju između kompanija u logističkom lancu često propadnu pre nego što mogu imati veliki uticaj. „To je veoma kompleksan problem koji nije samo rešen. Lakše je reći nego učiniti“, kaže Shula Stibbe iz Fondacije za adresu transporta u članku Trouw.
Izvor: Trouw