Španija trenutno predsjedava Vijećem ministara. Héctor Gómez Hernández, odlazeći ministar industrije, trgovine i turizma, rekao je: „Pozicija Vijeća uspostavlja ravnotežu između strogih zahtjeva za emisiju vozila i dodatnih ulaganja za industriju, u vrijeme kada evropski proizvođači automobila prelaze na proizvodnju automobila s nultom emisijom. Opšti pristup održava postojeće granične vrednosti emisije i uslove ispitivanja za laka komercijalna vozila. Za teška vozila, ove vrednosti su niže i uslovi testiranja su malo prilagođeni. Euro 7 takođe uključuje specifičnu odredbu za gradske autobuse koja osigurava konzistentnost sa nedavno predloženim ciljem nulte emisije štetnih gasova do 2030. godine za ova vozila.
Euro 7 postavlja ograničenja za emisije neizduvnih gasova, kao što su čestice iz kočnica i pneumatika. Pored toga, Direktiva postavlja minimalne zahteve performansi za trajnost baterija u električnim automobilima i nameće strože zahteve za vek trajanja vozila. Takođe reguliše upotrebu naprednih tehnologija i instrumenata za kontrolu emisija.
Vijeće predlaže niz pragmatičnih izmjena prijedloga Komisije, ne gubeći iz vida ekološke i zdravstvene ciljeve. Neki primjeri:
- Stav Vijeća održava postojeće uvjete ispitivanja i granične vrijednosti emisija (kako je utvrđeno u Euro 6) za vozila kategorija M1 i N1 (putnička vozila i kombiji)
- u slučaju vozila M2 i M3 (autobusi i autobusi) i N2 i N3 vozila (teška vozila), granične vrijednosti emisija su niže i uvjeti ispitivanja su neznatno prilagođeni u odnosu na Euro 6/VI
- Tekst Saveta poboljšava usklađivanje graničnih vrednosti za emisije čestica i trošenje pneumatika sa međunarodnim standardima Ekonomske komisije Ujedinjenih nacija za Evropu.
- Nedavno predloženi cilj nulte emisije štetnih gasova za gradske autobuse do 2030. godine uzima se u obzir
- također postavlja jasne rokove za donošenje provedbenih akata (od strane Komisije) kako bi se osigurala jasnoća i pravna sigurnost za gospodarske subjekte
Opšti pristup koji je sada postignut predstavlja formalnu pregovaračku poziciju Saveta. To će predsedniku Saveta dati mandat za dalje pregovore sa Evropskim parlamentom kada usvoji svoj stav.
Savet i Evropski parlament su 27. oktobra 2022. godine postigli privremeni politički sporazum o strožim standardima emisije CO2 za nove automobile i kombije. Cilj je da se osigura da ovi automobili budu bez CO2035 najkasnije do 2. godine. Kako se industrija priprema za ovu promenu, automobili i kombiji sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ostaće na tržištu do 2035. godine. Nakon tog datuma proizvodiće se i druga vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (kamioni, autobusi i druga teška vozila).
Predlog Euro 7 ima za cilj adekvatnija pravila o emisijama, ali i drugim zagađujućim elementima, a bavi se i drugim pitanjima, kao što su habanje pneumatika i trajanje baterije. Komisija ga je predstavila 10. novembra 2022. godine i objedinjuje ciljeve emisije lakih i teških motornih vozila u 1 zakonodavnom tekstu. 2/715 za automobile i kombije i Uredbu (EC) No 2007/595 za autobuse, kamione i druga teška vozila. Euro 2009 je deo Strategije održive i pametne mobilnosti Komisije za 7. godinu i Akcionog plana za nultu zagađenje do 2020. godine.
„Pozicija država članica je poboljšanje prijedloga Evropske komisije Euro 7 – koji je bio potpuno nesrazmjeran i podrazumijevao je visoke troškove za industriju i kupce, dok su ekološke koristi bile ograničene“, rekla je Sigrid de Vries, generalna direktorica ACEA-e. „Cilj Saveta da nastavi sa efikasnim Euro 6/VI testovima je razuman. Međutim, u poređenju sa trenutnom situacijom, Euro 7 je mnogo širi za nove automobile, kombije i posebno teška komercijalna vozila, što zahteva značajne tehničke i testne napore. Kao takav, to će zahtevati ogromna dodatna ulaganja iz naše industrije u vreme kada ulaže sve svoje resurse u dekarbonizaciju ekonomije. Naša industrija je u potpunosti posvećena borbi protiv zagađenja vazduha i klimatskih promena,“ dodao je de Vris. „Sada pozivamo države članice, Evropski parlament i Komisiju da rade na regulaciji Euro 7 koja će nam omogućiti da se fokusiramo na ovaj dvostruki cilj, istovremeno održavajući vozila pristupačnim i naš sektor konkurentnim.“
https://www.ttm.nl/