Jedan od elemenata EU liste, od kojih sam opisao svih jedanaest tačaka na ovom linku, je uvođenje sistema za praćenje pritiska u gumama za kompletne kombinacije, uključujući poluprikolice ili prikolice. Prema propisu, senzori treba da upozore na bilo kakav gubitak od najmanje 20 odsto kako bi se sprečilo pregrevanje guma, što može dovesti do pucanja. I tako dolazimo do najnovije ekspanzije ContiConnect Live sistema, prikazanog od strane Continental-a.
Komunikacija nakon povezivanja sa traktorom:
Povezivanje bez traktora:
Budući da će svaka nova poluprikolica ili prikolica sada imati senzore pritiska u gumama, ContiConnect Live sistem upravljanja pneumaticima proširen je i na vučna vozila. Štaviše, izumljen je na takav način da sistem radi i u odvojenim poluprikolicama i prikolicama koje nemaju trenutni pristup električnoj energiji. To je zbog baterije koja se nalazi u upravljačkom uređaju, dajući rezervu energije tokom 28 dana. Drugim rečima, čak i ako nosač parkira prikolicu četiri nedelje, sistem će ga daljinski upozoriti na prekomerni gubitak pritiska u gumama.
Podsećam da će nova lista obavezne opreme stupiti na snagu sredinom 2024. godine (uz tri odložena izuzetka). Uvođenjem svi kamioni koji su novoregistrovani u zemljama EU, bez obzira na datum izlaska datog modela, moraće da imaju sledeće elemente:
1. automatska svjetla upozorenja na opasnost pri teškom kočenju.
Kamera ili senzori za zadnji pogled Ovo detaljnije objašnjavam u ovom tekstu.
Sistem upozorenja za prekoračenje ograničenja brzine koje se primenjuje na određenom odeljku.
4. radari za upozoravanje osoba ili objekata u slijepoj tački sa strane.
5. radar za upozoravanje na ljude ili objekte neposredno ispred kamiona kada se kreće od mirovanja.
6. tvornička instalacija koja omogućava povezivanje alkoholne interlock, prekidajući paljenje do testa alkotesta.
7. sistem praćenja vremena vožnje i upozoravanje na moguće simptome umora.
8. sistem za nadzor pritiska u pneumaticima. Ovo će uključivati i prikolice i poluprikolice.
Sistem koji prati ponašanje vozača i upozorava na simptome nedostatka fokusa na put. odgođen za 9. godinu.
Taksi je konstruisan tako da ograniči mrtve tačke, dajući direktnu vidljivost pešacima ili biciklistima. Ovo može biti, na primer, povećanje opsega zastakljenja ili položaj donjeg dela tela. odgođen za 10. godinu.
11. „Crna kutija“, odnosno sistem za snimanje informacija o punom kretanju vozila neposredno prije nesreće. odgođen za 2029. godinu.
https://40ton.net/